accessibility-icon
share-icon
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

שובו של קמפיין הרעב בעזה - והסיבה שבגללה הוא צץ מחדש

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

כו אייר ה'תשפו (13.05.26)

13

16

like

5

dislike

בחמאס מפיצים מחדש את הטענות על "הרעבה" ומניעת סיוע הומניטרי לרצועה, אך התיעודים שיוצאים מהרצועה מציגים שווקים מלאים, מסעדות פעילות ומשאיות אספקה שנכנסות בהיקפים גדולים • לפי הנתונים שנחשפו בחדשות 14, מאז הפסקת האש נכנסות מדי יום כ-600 משאיות סיוע - אז למה בכל זאת בחמאס מפיצים שוב את הקמפיין?


פרסמנו הערב (רביעי) בחדשות 14: קמפיין הרעב בעזה מכה שנית. בימים האחרונים, בכירי חמאס משמיעים בכל ריאיון איתם, את הטענה השקרית, לפיה ישראל מונעת הכנסת מזון לעזה. בכיר חמאס אוסאמה חמדאן התראיין לאחרונה לערץ אל-ג'זירה והצהיר: "נמנעת כניסת משאיות סיוע, אנחנו מדברים על משאיות הסיוע שעליהן סוכם בהסכם. רק 28% מכמות המשאיות שעליה סוכם נכנסות לרצועה בפועל".

maximize-image
images-count1+
משאיות עם סיוע לעזה | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

אלא שהטענות הללו קורסות מול המציאות בשטח. התיעודים שממשיכים לזרום מעזה מציגים תמונה הפוכה לחלוטין שווקים עמוסים, מסעדות פעילות וסחורות שנכנסות לרצועה בהיקפים גדולים. כך למשל, באחד התיעודים שמופצים ברשת, מצלם סוחר עזתי משאיות שנכנסות לרצועה ומכריז: "הסיוע נכנס, והכל בסדר. אל תקשיבו לתעמולה ולחדשות המבאסות שאתם שומעים מאנשים". אותו סוחר אף מצהיר: "הכל שמועות שקריות חברים. יש שפע והשווקים מלאים, השבח לאל יש הרבה שפע ברצועת עזה".

לפי הנתונים אותם אנו חושפים היום: מאז תחילת הפסקת האש נכנסות לרצועה מדי יום, כ-600 משאיות אספקה, יותר מכפול מהיקף המינימום שהאו"ם עצמו מגדיר כנדרש לאוכלוסייה העומד על 250 משאיות. בסך הכול, מאז תחילת הפסקת האש, הוכנסו לרצועה כמיליון וחצי טונות מזון, פי ארבעה מהצרכים שעליהם מדבר האו"ם.

עזה בסופה |
maximize-image
images-count1+
צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90

העיתוי לקמפיין השקרי אינו מקרי. בימים אלה מתנהלים מגעים סביב המעבר לשלב השני בתוכנית טראמפ, במסגרתו חמאס אמור להתפרק מנשקו, דבר שלו הוא מתנגד בתוקף. כדי "למשוך זמן", בחמאס טוענים שישראל אינה ממלאת את חלקה בהסכם ומונעת כניסת סחורה, ולכן עדיין אין מה לדבר על השלב השני.

לחמאסניקים יש שיטה קבועה – בכל פעם שיש משא ומתן הם מנסים לייצר משברים, ומריצים קמפיינים שקריים. הם גם זוכרים היטב את קמפיין הרעב המוצלח שלהם בזמן מבצע מרכבות גדעון, לפני כשנה, ועכשיו הם מנסים לשחזר אותו. כשחמאס משתמש באוכל כנשק תעמולה – הוא אינו נלחם למען תושבי עזה. הוא נלחם כדי לשמור על הנשק שלו, על המנהרות שלו, ועל המשך שלטונו במאבק להשמדת של ישראל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News