החמרה בענישה המשמעתית בצה"ל: הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, נתקל היום (רביעי) במהלך ביקור בשומרון בלוחם שענד על מדיו פאץ' עם הכיתוב "משיח". הרמטכ"ל העיר על החריגה מהנהלים, והורה על נקיטת צעדים מיידיים. בעקבות האירוע, הלוחם נשפט ונידון לעונש חמור של 30 ימי מחבוש בפועל.

ההשלכות המשמעתיות לא פסחו גם על שרשרת הפיקוד של הלוחם. מפקד המחלקה שלו נשפט וקיבל 14 ימי מחבוש על תנאי, מפקד הפלוגה ננזף, ואילו מפקד הגדוד ספג הערה פיקודית. בעקבות המקרה, מפקד חטיבת הנח"ל קיים שיחה עם כלל המפקדים בחטיבה, בה חידד את הנהלים בנושא משמעת מבצעית, ערכי צה"ל והנורמות הנדרשות.

אין זו הפעם הראשונה שהרמטכ"ל זמיר מתייחס בחומרה לתופעה. כזכור, רק בחודש שעבר, במהלך כנס עם בכירי צה"ל, הציג הרמטכ"ל פאץ' דומה ותקף בחריפות: "ככה אתם רוצים את הצבא שלנו? זה מרד בערכי צה"ל". מצה"ל נמסר בתגובה כי הצבא "רואה בחומרה אירועים מסוג זה וימשיך לפעול בנחישות לשמירה על המשמעת, המקצועיות וערכי צה״ל בכלל יחידותיו".
