שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הבהיר היום (רביעי) בדברים שנשא בוועידת הריבונות של ערוץ 14 כי הממשלה הנוכחית משנה את פני המציאות בשטח באופן בלתי הפיך. "בקדנציה הזאת דה-פקטו אנחנו הורגים את רעיון המדינה הפלשתינית". לדבריו, המהלכים המבוצעים ביהודה ושומרון – הכוללים הסדרת יישובים, תפיסת שטחים והקצאת תקציבי עתק לתשתיות "מבצרים את ביטחון מדינת ישראל".

עוד הוסיף כי האחיזה בשטח יו"ש חיונית כדי למנוע טרור בלב המדינה: "יהודה ושומרון זה שטח שיושב על הר ששולט גיאוגרפית על כל ריכוזי האוכלוסייה. הריבונות שם היא כדי שלא יהיו טנדרים בראש העין ושלא יהיו טנדרים בכפר סבא".
בהתייחסו לזירה הבינלאומית, הדגיש השר את הצורך בניצול חלון ההזדמנויות מול הממשל האמריקאי וכי על ראש הממשלה נתניהו להציג לנשיא טראמפ מפה ברורה של הצרכים הביטחוניים של ישראל: "הריבונות ביהודה ושומרון היא חלק בלתי נפרד מהיכולת שלנו להגן על עצמנו". לדבריו, ישראל תזדקק ל"שכפ"ץ של הנשיא טראמפ" אל מול תגובות קשות וסנקציות שעלולות להגיע מאירופה.

השר הבהיר כי החלת הריבונות היא מהלך להסרת איום קיומי: "האיום הזה לא פחות מסוכן מהאיום האיראני. איראן מסוכנת עם גרעין, אבל יש מיירטים. פה זה מסוכן – זה מטר ליד הבית. צריך להרוג דה-פקטו את הרעיון הזה של חלוקת הארץ ונסיגה משטחים והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. זה אחד הלקחים המרכזיים של השבעה באוקטובר, חוץ מאיראן – אנחנו חייבים גבולות בני הגנה".
בנושא רצועת עזה, קבע השר סמוטריץ' כי רק נוכחות יהודית תבטיח שקט לטווח ארוך. "אין דרך אחרת להשיג ביטחון. איפה שעובר הטרקטור והמחרשה שם עובר הביטחון". לדבריו, כדי להשיג את היעד הביטחוני – "צריך ליישב את רצועת עזה".
