הכותרת לגבי הביקורים של ברנע באמירויות היא שלמעשה מדובר כמעט בשגרה, וההבדל הוא שהפעם הדברים יצאו לאור. מישהו, כנראה בירושלים או באבו דאבי, החליט לפרסם זאת – ביטוי נוסף להידוק היחסים בין שתי המדינות, שכבר אינן מרגישות צורך להסתיר אותם. אנחנו יכולים לומר שלפחות בחלק מביקוריו באבו דאבי, ראש המוסד נפגש עם מנהיג האמירויות מוחמד בן זאיד.

בנוסף, הערב נחשף כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בחשאי במהלך המלחמה באיחוד האמירויות, ובמהלך ביקורו נפגש עם נשיא המדינה מוחמד בן זאיד. עצם קיומו של הביקור, שנשמר הרחק מעין הציבור עד כה, מעיד אף הוא על עומק הקשרים האסטרטגיים והביטחוניים בין ירושלים לאבו דאבי.
למעשה, נכון להיום ניתן לומר שאיחוד האמירויות היא בעלת הברית השנייה בחשיבותה של ישראל בעולם, לאחר ארצות הברית. היחסים בין המדינות התחממו מאוד במלחמה האחרונה, וכפי שדווח בפרסומים זרים, ישראל סיפקה לאמירויות מערכות כיפת ברזל ואמצעי יירוט נוספים שהופעלו על ידי חיילי צה"ל שנשלחו למדינה.

ברמה האסטרטגית, לאחרונה ביצעה איחוד האמירויות כמה מהלכים מדיניים שנועדו לנתק אותה מחסותה הכפויה של סעודיה, בראשם היציאה מקרטל יצרניות הנפט אופ"ק שמונהג על ידי ריאד. יצירת הברית ההדוקה עם ישראל היא חלק משינוי הכיוון המדיני הדרמטי שעליו הוחלט באמירויות, ומהתהוות מערך כוחות חדש במזרח התיכון.
בנוגע לביקורו של ראש השב"כ זיני באמירויות, הוא קשור לאתגרים הביטחוניים המשמעותיים שנובעים מפעילותן של חוליות טרור איראניות במדינה שמנסות לפגוע בישראלים – הן בשליחים רשמיים של המדינה והן בתיירים.
