דובר צה"ל פרסם היום (רביעי) כי לוחמי אוגדה 91 ממשיכים להרחיב את הפעילות המבצעית דרומית לקו ההגנה הקדמי בלבנון, תוך השמדת תשתיות טרור וחיסול שיטתי של פעילי חיזבאללה. מתחילת המערכה חיסלו הכוחות למעלה מ-400 מחבלים, בהם אנשי 'כוח רדואן', ואיתרו מעל ל-1,000 אמצעי לחימה, כחלק מהמאמץ המתמשך לטיהור השטח והסרת האיום על אזרחי ישראל.
הפעילות של אוגדה 91 מתמקדת בפירוק שיטתי של ה"מבצרים" שחיזבאללה בנה לאורך שנים דרומית לקו ההגנה הקדמי. הכוחות פועלים בשטח סבוך ובנוי, שם אותרו עד כה למעלה מ-1,000 אמצעי לחימה, הכוללים טילי נ"ט, משגרים ומטענים השייכים לארגון הטרור.

במוקד ההישגים ניצבת יחידת האיסוף 'שחף' (869), שהפכה לאימת המחבלים בשטח הלבנוני. לוחמי היחידה זיהו וחיסלו למעלה מ-120 מחבלים בסגירות מעגל מהירות מהאוויר ומהקרקע, והשמידו עשרות תשתיות טרור, הכוללות מפקדות של ארגון הטרור חיזבאללה.

ההישגים המבצעיים של אוגדה 91 כוללים 400 מחבלים מחוסלים- כולל כאלו שמשתייכים ליחידת העילית 'רדואן', מעל 1,000 אמצעי לחימה שאותרו ועשרות מפקדות ותשתיות טרור מבצעיות.

המערכה בדרום לבנון עברה בשבועות האחרונים לשלב של טיהור יסודי של תשתיות חיזבאללה הצמודות לקו המגע ודרומית לו. צה"ל ריכז מאמץ באוגדות המרחביות כדי "לנקות" את דרום לבנון מיכולות פשיטה וירי ישיר.
חיסול של למעלה מ-400 מחבלים, בדגש על כוח העילית 'רדואן', מהווה פגיעה אנושה ביכולת הפשיטה של חיזבאללה. ללא המפקדות ואמצעי הלחימה הללו, הארגון מאבד את היכולת להוציא אל הפועל מתקפה רחבה על יישובי הגליל. הפעילות של יחידת 'שחף' מוכיחה כי השטח כבר אינו "סטרילי" עבור הארגון, וכל תנועה של מחבל הופכת למטרה בתוך דקות ספורות.
