ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע היום (רביעי) כי מערכת הסעת ההמונים בקו שבין באר שבע לליקית תוקם בטכנולוגיית רכבת קלה (LRT). ההחלטה התקבלה בהמשך לבחינה מעמיקה שביצע צוות בין-משרדי בראשות משרד ראש הממשלה, ובהשתתפות נציגים ממשרדי האוצר, התחבורה, הביטחון ומינהל התכנון. הצוות בחן מגוון חלופות תכנוניות וכלכליות, ולבסוף המליץ על הרכבת הקלה כפתרון המיטבי לחיבור בירת הנגב עם קריית המודיעין ומוקדי הפיתוח באזור.

החלטה זו מהווה צעד מרכזי במימוש תוכנית הממשלה מנובמבר 2025, שמטרתה לבסס ולחזק את באר שבע כעיר הליבה של מטרופולין הדרום. מדובר בחלק ממהלך רחב יותר בהיקף של כמיליארד שקלים, המתמקד בארבעה אדנים מרכזיים: צמיחה כלכלית, שיפור איכות החיים והביטחון האישי, השקעה בחינוך ובהון אנושי, ופיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות. הרכבת הקלה צפויה להוות עורק תחבורתי ראשי שישרת את תושבי האזור ויספק מענה הולם לתהליך העתקת מחנות צה"ל לנגב.
ראש הממשלה נתניהו בירך על ההחלטה וציין כי מדובר בבשורה אדירה לבירת הנגב ולתושבי הסביבה. לדבריו, הקמת הרכבת הקלה תאיץ את מעבר צה"ל דרומה ותהווה מנוע צמיחה משמעותי לפיתוח האזור. נתניהו הדגיש כי הממשלה ממשיכה להשקיע בתשתיות לאומיות מתוך חזון להפוך את הנגב למרכז אטרקטיבי עבור צעירים וצעירות, ובכך להפוך את התוכניות האסטרטגיות למציאות בשטח.

במסגרת אישור הפרויקט, הושם דגש על היבטים ביצועיים וכלכליים שיבטיחו כי המערכת תתמוך בגידול האוכלוסייה הצפוי ובצרכים הביטחוניים הייחודיים של האזור. עם חתימת המסמך הרשמי, יחל כעת שלב התכנון המפורט וההיערכות לביצוע, מתוך מטרה להקים תשתית תחבורתית מודרנית שתשנה את פני המטרופולין הדרומי ותשפר את הנגישות בין מרכזי התעסוקה, המגורים והבסיסים בנגב.
