דובר צה"ל עדכן היום (רביעי) כי כוחות צה"ל בפיקוד הדרום ושירות הביטחון הכללי חיסלו ביום רביעי בשבוע שעבר את המחבל חמזה שרבאצי, מפקד בגדוד שג'אעיה של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר בצפון רצועת עזה, לאחר שזוהתה פעילותו של שרבאצי לקידום פיגועים נגד כוחות צה"ל הפועלים לאורך "הקו הצהוב". שרבאצי הוא אחד המחבלים שהשתתפו בפשיטה הקטלנית על מוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר.

המחבל חמזה שרבאצי פשט לשטח ישראל במהלך הטבח הרצחני של השבעה באוקטובר. במסגרת תפקידו כמפקד בגדוד שג'אעיה, הוא הוביל ולקח חלק בפשיטה על מוצב נחל עוז – אירוע בו נהרגו ונחטפו חיילי צה"ל.
במסגרת חשיפת המבצע, צה"ל פרסם תמונה של שרבאצי מיום הטבח, בה הוא מתועד כשהוא חמוש בתוך המיגונית במוצב נחל עוז. זיהויו ופעילותו המתמשכת בשטח הובילו לסגירת מעגל מודיעינית ומבצעית.

באותה תקיפה אווירית חוסל מחבל נוסף: עזאם אל-חיה, מחבל נוח'בה שמילא בתקופה האחרונה תפקיד מרכזי בארגון, והבן של בכיר חמאס. השניים עסקו בקידום מתווי טרור וניסיונות פגיעה בכוחות צה"ל הפועלים במרחב.
מדובר צה"ל נמסר: "המחבל שרבאצי פשט לשטח הארץ בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר ולקח חלק בפשיטה על מוצב נחל עוז, בו נהרגו ונחטפו חיילי צה"ל. בעת האחרונה, שרבאצי פעל בסמוך לקו הצהוב ובמסגרת תפקידו עסק בקידום מתווי טרור נגד כוחות צה"ל הפועלים במרחב. כוחות צה"ל בפיקוד הדרום פרוסים במרחב בהתאם להסכם וימשיכו לפעול להסרת כל איום מיידי".

בתקופה האחרונה, למרות הפריסה המבצעית בהתאם להסכמים, מזוהים ניסיונות של פעילי חמאס שנותרו ברצועה לשקם תשתיות טרור ולבצע פיגועים נגד כוחות צה"ל השוהים במרחבי האבטחה. המרחב המכונה "הקו הצהוב" הוא גזרה רגישה שבה כוחותינו פועלים לשמירה על הביטחון ומניעת התקרבות מחבלים לגדר המערכת.
