שבעה לוחמים ששבו מזירת הלחימה בלבנון, אובחנו בימים האחרונים כחולים בקדחת המערות ונאלצו להתאשפז. הלוחמים פונו לבתי חולים שונים ארץ, ביניהם המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב ובית החולים הציבורי אסותא באשדוד, שם הם מקבלים טיפול רפואי צמוד ומקיף בעקבות ההידבקות במחלה הנדירה יחסית.

קדחת המערות, הידועה גם כקדחת חוזרת אנדמית, היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי חיידקי בורליה. המחלה מועברת לבני אדם באמצעות עקיצה של קרציות רכות, אשר שוכנות בעיקר במערות, סדקי סלעים וקרקעות לחות. לאחר תקופת דגירה של כשבוע, מופיעים תסמינים הכוללים חום גבוה, צמרמורות, כאבי ראש ושרירים, ולעיתים גם פריחה על הגוף.
המאפיין הבולט של המחלה הוא התקפי חום חוזרים ונשנים, ובמקרים חמורים עלולים להתפתח סיבוכים הפוגעים במערכת העצבים, בכבד ובלב. הטיפול במחלה נעשה באמצעות אנטיביוטיקה ומחייב בדרך כלל אשפוז והשגחה. כדי להימנע מהדבקה, מומלץ להימנע משהייה ממושכת במערות, ללבוש ביגוד ארוך ולהשתמש בחומרים דוחי קרציות.
תגובת דובר צה"ל: "במהלך הלחימה בדרום לבנון שבעה לוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בעקבות תסמיני תחלואה. כלל החיילים שנחשפו קיבלו טיפול רפואי בהתאם למצבם ולהנחיות הרפואיות".
