accessibility-icon
share-icon
ארכיון | צילום: דובר צה"ל
ארכיון | צילום: דובר צה"ל

7 לוחמים שחזרו מלבנון אובחנו בקדחת המערות ואושפזו בביה"ח

דסק C14

דסק C14

כו אייר ה'תשפו (13.05.26)

6

25

like

0

dislike

שבעה מלוחמינו ששבו מהלחימה בלבנון אובחנו עם קדחת המערות ונזקקו לאשפוז בבתי חולים ברחבי הארץ • מדובר במחלת חום זיהומית הנגרמת מחיידקים ומועברת בעקיצת קרציות השוכנות במערות • התסמינים כוללים חום גבוה, כאבי ראש ושרירים, והטיפול מחייב השגחה רפואית


שבעה לוחמים ששבו מזירת הלחימה בלבנון, אובחנו בימים האחרונים כחולים בקדחת המערות ונאלצו להתאשפז. הלוחמים פונו לבתי חולים שונים ארץ, ביניהם המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב ובית החולים הציבורי אסותא באשדוד, שם הם מקבלים טיפול רפואי צמוד ומקיף בעקבות ההידבקות במחלה הנדירה יחסית.

maximize-image
פיר מנהרה שאותר בדרום לבנון, ארכיון | קרדיט: דובר צה"ל

קדחת המערות, הידועה גם כקדחת חוזרת אנדמית, היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי חיידקי בורליה. המחלה מועברת לבני אדם באמצעות עקיצה של קרציות רכות, אשר שוכנות בעיקר במערות, סדקי סלעים וקרקעות לחות. לאחר תקופת דגירה של כשבוע, מופיעים תסמינים הכוללים חום גבוה, צמרמורות, כאבי ראש ושרירים, ולעיתים גם פריחה על הגוף.

המאפיין הבולט של המחלה הוא התקפי חום חוזרים ונשנים, ובמקרים חמורים עלולים להתפתח סיבוכים הפוגעים במערכת העצבים, בכבד ובלב. הטיפול במחלה נעשה באמצעות אנטיביוטיקה ומחייב בדרך כלל אשפוז והשגחה. כדי להימנע מהדבקה, מומלץ להימנע משהייה ממושכת במערות, ללבוש ביגוד ארוך ולהשתמש בחומרים דוחי קרציות.

תגובת דובר צה"ל: "במהלך הלחימה בדרום לבנון שבעה לוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בעקבות תסמיני תחלואה. כלל החיילים שנחשפו קיבלו טיפול רפואי בהתאם למצבם ולהנחיות הרפואיות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News