accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

יוסי דגן: "אם תקום מדינה פלשתינית - סינוואר ניצח"

דסק C14

דסק C14

כו אייר ה'תשפו (13.05.26)

20

like

0

dislike

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, התראיין בוועידת הריבונות של ערוץ 14 והציב משוואה ברורה • לדבריו, התוצאה הפוליטית של המלחמה היא שתקבע מי המנצח • "אם השבעה באוקטובר ייגמר במדינת טרור, סינוואר ניצח, אם הוא ייגמר בריבונות ביהודה ושומרון – אנחנו ניצחנו"


ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קורא לממשלה להחיל ריבונות ביהודה ושומרון כמענה אסטרטגי למלחמת 'חרבות ברזל'. בריאיון לאליה אביב ששודר היום (רביעי) במהלך ועידת הריבונות של ערוץ 14, הבהיר דגן כי הניצחון במערכה אינו נמדד רק בהישגים צבאיים, אלא בהכרעה מדינית ברורה. לדבריו, הקמת מדינה פלשתינית תהווה ניצחון לסינוואר, בעוד שהחלת ריבונות תהיה הניצחון המוחלט של ישראל.

דגן פירט את הקשיים הבירוקרטיים העצומים שחווים תושבי יהודה ושומרון בשל היעדר הריבונות, מצב שהוא מכנה "מערכת כפולה" המשלבת את חוקי הכנסת וצווי אלוף. הוא תיאר כיצד המצב פותח פתח להתערבויות פוליטיות הפוגעות באיכות החיים והופכות את חיי ההתיישבות ל"סיוט". כדוגמה, ציין תקנה לאנרגיה סולארית שהתעכבה למעלה משנה, ושוחררה רק לאחר איום בעתירה לבג"ץ.

בתשובה לשאלה מדוע זהו הזמן הנכון לעסוק בריבונות, השיב דגן בנחרצות כי המלחמה מחייבת הכרעה. "תמיד היה צריך להחיל ריבונות, כי יהודה ושומרון זה לב ארץ ישראל", אמר, והוסיף כי התוצאה הפוליטית היא שתקבע את תודעת הניצחון. "מי שרוצה ניצחון מוחלט במלחמה, יותר מתמיד – צריך להחיל ריבונות", סיכם דגן את דבריו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News