ראש המועצה האזורית הר חברון, אלירם אזולאי, הציג היום (רביעי) תמונה מורכבת בוועידת הריבונות של ערוץ 14, כשטען כי תושבי יהודה ושומרון "חיים בדיסוננס". לדבריו, קיים פער עמוק בין התמיכה המוצהרת של הממשלה בהתיישבות, שבאה לידי ביטוי בהקמת יישובים חדשים, לבין ההזנחה החמורה של התשתיות החיוניות באזור, הנובעת מהיעדר החלטה אסטרטגית.

אזולאי פירט את המצוקה היומיומית של התושבים והדגיש כי המצב אינו מקרי. "כיוון שמדינת ישראל החליטה לא להחליט והשאירה אותנו באוויר, התשתיות שלנו הן הגרועות ביותר במדינה", אמר. הוא ציטט נתונים של רשות המים לפיהם מצב תשתיות המים במועצה הוא הקשה בישראל, ומצב דומה קיים גם בתחומי החשמל והכבישים, מה שפוגע ישירות באיכות חייהם של התושבים.
בסיום דבריו, הדגיש ראש המועצה את החשיבות הביטחונית העצומה של האזור כולו. "יהודה ושומרון הם חגורת הביטחון של מדינת ישראל", קבע אזולאי. הוא הסביר כי ההתיישבות בהר חברון מהווה קו הגנה חיוני על באר שבע, מיתר, קריית גת ובית שמש, ומונעת מהן להפוך לחזית נוספת מול הטרור הפלשתיני.
