accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

ישראל גנץ: ריבונות בכל יו"ש תמנע הקמת מדינת טרור

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

כו אייר ה'תשפו (13.05.26)

16

like

0

dislike

יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת בנימין הבהיר כי החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון היא הכרח ביטחוני כדי למנוע אחיזה איראנית בלב המדינה • גנץ הציג כי בשנתיים האחרונות אושרו 15 אלף יחידות דיור והציב יעד: מיליון תושבים ביו"ש באמצעות שינוי שיטת התכנון


בוועידת הריבונות של ערוץ 14 שנערכה היום (רביעי) התייחס ישראל גנץ לשינויים הדרמטיים המתרחשים ביהודה ושומרון בשנים האחרונות ולדרישה להחלת ריבונות ישראלית מלאה. גנץ טען כי אירועי השבעה באוקטובר הוכיחו שאין מקום לפתרונות חלקיים וכי השליטה בשטח היא הדרך היחידה להבטיח את קיומה של המדינה.

maximize-image
images-count2+
חווה מתיישבים ביהודה ושומרון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

גנץ הסביר כי תוכניות לריבונות חלקית אלו אינן נותנות מענה לסכנה האמיתית. "מטרת הריבונות היא להגיד שמדינת ישראל שולטת בכל ארץ ישראל ומונעת מאויב איראני להיות כאן", אמר גנץ. "מי שלא מחיל ריבונות מאפשר למדינת טרור לקום בליבה של ישראל ומסכן את קיומנו. השאלה היא פשוטה: מי ישב מעל נתב"ג, תל אביב ומודיעין – יהודים או מחבלים?".

גנץ התייחס גם לממשל טראמפ בארה"ב ולטענות כי הוא זה שמונע את המהלך. לדבריו, האחריות והסמכות נמצאות בירושלים אצל ראש הממשלה נתניהו. הוא ציין כי הוא מבין את האתגרים הקיומיים בחזיתות איראן וחיזבאללה, אך הדגיש כי חובתו של ראש הממשלה היא להסביר לממשל האמריקני כי הריבונות ביו"ש היא הכרח קיומי: "אם לא נעשה את זה, איראן תהיה כאן. שבעה באוקטובר אחד הספיק לנו".

maximize-image
images-count2+
הנוף בגבעת אור אהוביה בבנימין | צילום: נעמי רחליס

במהלך הריאיון פירט גנץ את היקפי הבנייה חסרי התקדים ביהודה ושומרון בתקופת הממשלה הנוכחית. הוא ציין כי בשנתיים האחרונות אושרו כ-15,000 יחידות דיור, הוקמו מאות חוות והוכנסו תשתיות מים, חשמל וכבישים בהשקעות כבדות. "כשאני רואה את זה, המילה שעולה לי בראש היא גאולה", שיתף גנץ בנימה אישית.

לדבריו, כדי להגיע ליעד של מיליון תושבים ביהודה ושומרון, המערכת משנה את שיטת העבודה: "אם בעבר אישרו 50 או 100 יחידות דיור לכל יישוב, היום אנחנו מקדמים תוכניות של 1,000 ו-2,000 יחידות בבת אחת. השלב הבא הוא עבודה עם רשות מקרקעי ישראל על בניית מסות שישנו את המפה".

maximize-image
images-count2+
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

גנץ הצביע על עיוות שלדבריו חייב להשתנות: העובדה שיהודה ושומרון עדיין אינם חלק רשמי ממנהל התכנון של מדינת ישראל. "כשמדינת ישראל מתכננת תשתיות, איכות סביבה או כבישים, יהודה ושומרון חייבת להיות מובנת בתוך המערכת הארצית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News