אירוע חומרים מסוכנים התרחש היום (רביעי) במרכז הרפואי לגליל שבנהריה, כאשר זוהתה דליפת אמוניה באחת המעבדות בקומה התת-קרקעית. לוחמי האש פעלו במהירות לבידוד הזירה ולנטרול החומר כדי למנוע את התפשטות הגז הרעיל לשאר חלקי בית החולים.

עם הגעת צוותי הכיבוי מתחנת זבולון לזירה, התברר כי מקור הדליפה הוא מכל זכוכית שהתנפץ בתוך אחת המעבדות בקומה התת-קרקעית. לוחמי האש, כשהם ממוגנים בציוד ייעודי לטיפול בחומרים מסוכנים, ביצעו סריקה ראשונית בקומה כדי לוודא שאין לכודים במקום.
במהלך האירוע טופל עובד מעבדה שנחשף לאמוניה ושאף את האדים הרעילים. מצבו הוגדר קל והוא קיבל טיפול רפואי ראשוני בתוך בית החולים. לוחמי האש אספו את שברי המכל ואת שאריות האמוניה שנשפכה, ופינו אותם משטח המרכז הרפואי באופן בטיחותי.

ברגעים אלו מבצעים הצוותים פעולות של אוורור מבוקר בחלל התת-קרקעי להוצאת שאריות האדים. לוחמי האש משתמשים במכשירי ניטור מתקדמים כדי לוודא שריכוזי האמוניה במעבדה ובסביבתה חזרו לרמה בטוחה שאינה מהווה סכנה לציבור. חוקר דליקות וחומ"ס בודק את נסיבות התנפצות המכל.
אירועי חומרים מסוכנים במוסדות רפואיים דורשים מיומנות גבוהה בשל הרגישות של המקום ונוכחותם של מטופלים שאינם ניידים. במקרה הנוכחי, המיקום התת-קרקעי של הדליפה הצריך פעולות אוורור מורכבות יותר כדי למנוע מהאדים לעלות לקומות האשפוז. תחנת זבולון ערוכה לטיפול באירועים מסוג זה באזור הגליל המערבי, הכולל מרכזים רפואיים ומפעלים רבים המשתמשים בחומרים דליקים ורעילים.
