accessibility-icon
share-icon
הרמטכ"ל אייל זמיר בסיור ביו"ש | צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל אייל זמיר בסיור ביו"ש | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל זמיר מציג את "המציאות הביטחונית החדשה" בכלל הגזרות

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כו אייר ה'תשפו (13.05.26)

7

20

like

1

dislike

במהלך הערכת מצב בצפון השומרון, הצהיר רב-אלוף אייל זמיר כי צה"ל יצר מציאות ביטחונית חדשה בכל הגזרות • הרמטכ"ל הדגיש כי הלחימה בלבנון ובעזה נמשכת במקביל לפעילות עצימה ביהודה ושומרון: "אין הכלה - רק יוזמה. המערכה לא תמה, אנחנו במוכנות לחידוש הלחימה במידה ויידרש"


הרמטכ"ל אייל זמיר קיים היום (רביעי) סיור מבצעי והערכת מצב בצפון השומרון. בביקור השתתפו צמרת הפיקוד המבצעי והמשפטי של צה"ל, בהם מפקד פיקוד המרכז אלוף אבי בלוט, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יורם הלוי, והפרקליט הצבאי הראשי אלוף איתי אופיר. הרמטכ"ל קיבל סקירה על המבצעים המתמשכים במחנות הפליטים וציין כי היקף הטרור בגזרה מצוי בשפל של שנים בזכות המעבר למדיניות של יוזמה התקפית.

maximize-image
images-count4+
הרמטכ"ל אייל זמיר בסיור ביו"ש | צילום: דובר צה"ל

במהלך השיח עם המג"דים והלוחמים בשטח, הציגו מפקדי החטיבות את תמונת המצב הגזרתית ואת הישגי השבועות האחרונים בסיכול תשתיות טרור. הרמטכ"ל הביע הערכה לשיתוף הפעולה בין צה"ל לכלל גופי הביטחון והדגיש את המעבר מפעילות מגננתית להתקפה מתפרצת בכלל הזירות.

זמיר אמר כי "צה"ל פועל בכלל הזירות מתוך יוזמה והתקפיות. יצרנו מציאות ביטחונית חדשה – אנחנו ממשיכים בלחימה בלבנון, פועלים בליטאני ובמרחבים נוספים ומסכלים עשרות מחבלים ותשתיות מדי יום. גם בעזה אנחנו פועלים באופן התקפי ומחסלים מחבלים וגם כאן באיו"ש פועלים ללא הפסקה ומביאים להישגים. אין הכלה – רק יוזמה".

maximize-image
images-count4+
הרמטכ"ל אייל זמיר בסיור ביו"ש | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הבהיר כי צה"ל שומר על דריכות גבוהה לכל תרחיש של הסלמה חוזרת:
"המערכה לא תמה, צה"ל ערוך לחידוש הלחימה במידה ויידרש לכך ונמצא במוכנות ובדריכות מתמדת בהגנה ובהתקפה – מיהודה ושומרון ועד טהרן. מרחב צפון השומרון מצוי בתהליך שינוי משמעותי".

בסיור השתתפו גם ראש המנהל האזרחי תת-אלוף הישאם אבראהים, מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף קובי הלר, ומפקדי החטיבות שומרון ומנשה. הרמטכ"ל ציין לשבח את חטיבת הנח"ל, אשר הגיעה לגזרה מיד לאחר סיום לחימה עצימה בלבנון: "אני בטוח שהיא תביא להישגים גם כאן".

maximize-image
images-count4+
הרמטכ"ל אייל זמיר בסיור ביו"ש | צילום: דובר צה"ל

הצהרת הרמטכ"ל מגיעה בשיאה של תקופה המאופיינת במבצעים חטיבתיים ממושכים במוקדי הטרור בג'נין, טול-כרם ונור א-שמס. על פי נתוני הצבא, היקף הטרור ביהודה ושומרון כיום הוא מהנמוכים שנרשמו בשנים האחרונות. השינוי מיוחס למעבר מפעילות של "סיכול ממוקד" למבצעים רחבים להשמדת תשתיות תת-קרקעיות ומעבדות נפץ בתוך מחנות הפליטים.

maximize-image
images-count4+
הרמטכ"ל אייל זמיר בסיור ביו"ש | צילום: דובר צה"ל

בזירה הלבנונית צה"ל ממשיך להעמיק את האחיזה במרחב הליטני, חודש לאחר שיא הלחימה העצימה בגזרה, עם זאת כוחותינו מתמודדים עם איום משמעותי של רחפני נפץ שגבר גרם לנפילת חיילים. בעזה מתבצע חיסול שיטתי של חוליות מחבלים ותשתיות שנותרו ברצועה.

maximize-image
images-count4+
הרמטכ"ל אייל זמיר בסיור ביו"ש | צילום: דובר צה"ל

האזכור של "טהרן" בדברי הרמטכ"ל משקף את המוכנות המטכ"לית לפעולה ישירה מול המעגל השלישי, כחלק מהתפיסה שהטרור באיו"ש מוכוון וממומן על ידי ציר הרשע.

עקבו אחרינו גם ב-Google News