סא"ל במיל' עמית יגור התייחס הבוקר (רביעי) בריאיון לטל מאיר לפגישה הצפויה בין הנשיא טראמפ להנהגה בסין. לדבריו, ארה"ב רואה באיראן "מוצב קדמי סיני", והמערכה מולה היא חלק ממאמץ אמריקני רחב לשליטה בנתיבי הסחר העולמיים.

לדברי יגור, התפיסה האמריקנית הנוכחית רואה באיראן כלי שרת בידי סין: "איראן היא מוצב קדמי סיני. סין חודרת למערב, ואיראן היא הרגל שמאפשרת לה לשלוט במסדרון הסחר של המזרח התיכון". הוא הוסיף כי איראן מקבלת מסין בתמורה אמצעים צבאיים, מודיעין וסיוע בשיקום המדינה.
יגור ציין כי טראמפ פועל לפי אסטרטגיה של שליטה ב"שיברים העולמיים" – מיצרי הים המרכזיים. הוא הזכיר את ההסכמים עם אינדונזיה ומרוקו, וטען כי כעת הדיון עובר למיצרי הורמוז: "טראמפ כבר מגובש בדרך שלו. השאלה היא איזה היגיון הוא יציג בסין: האם החזרת איראן למשא ומתן בתנאים אמריקניים, או מעבר להיגיון של פירוק המשטר".

בנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית באיראן לאחר הפגישה בסין, העריך יגור כי כוח צבאי לבדו לא יספיק כדי להביא לשינוי המיוחל. "מאמץ צבאי נוסף לאו דווקא יביא את התוצאה. צריך לתבל את זה עם דברים משמעותיים בתווך האזרחי", הסביר. הוא הוסיף כי ארה"ב אינה זקוקה ל"אישור" סיני כדי לפעול, אך יהיה מעניין לראות אם סין תמשיך לסייע לאיראן מאחורי הקלעים כפי שעשתה עד כה.
במהלך הריאיון הציג יגור נתונים על מדינות המאפשרות לאיראן להמשיך לתפקד תחת הלחץ הבינלאומי. הוא ציין דיווחים לפיהם פקיסטן אפשרה למטוסים איראניים לשהות בשטחה כ"אכסניה" בטוחה.

בנוסף, הצביע יגור על שינוי בציר הכלכלי: "טורקיה הופכת לצומת כלכלי שמחליף את איחוד האמירויות בכל הנוגע להעברות כספים וסחורות לאיראן". לדבריו, מדובר בשתי מדינות הנמצאות בקשר עם ארה"ב, אך בפועל מסייעות למשטר בטהרן לעקוף את המגבלות המוטלות עליו במערכה הנוכחית.
