המזרחן יוני בן מנחם ביקר היום (רביעי) בריאיון לטל מאיר את אופן ניהול המערכה בדרום לבנון ואת חוסר המוכנות המוקדמת לאיום רחפני הנפץ, שגבה מחיר כבד מכוחותינו. והדגיש: "אנחנו נמצאים במלחמת התשה".

"מה שקורה זה שיש פה מלחמת התשה נגד צה"ל ונגד יישובי הצפון", הסביר בן מנחםף והוסיף: "הם (חיזבאללה) בטוחים שהם גילו את הבטן הרכה של ישראל, שאין לה פתרון טכנולוגי כרגע על העניין הזה".
בן מנחם פירט את היקף האיום המאורגן שחיזבאללה מפעיל נגד כוחותינו: "ברחפנים האלה אנחנו מדברים על, לפי הערכות של צה"ל, כמאה מחבלים שמיומנים בהפעלת רחפני הנפץ. הם פרוסים לאורך כל אזור החיץ שצה"ל הקים, ומשם הם משגרים את הרחפנים. זה הפך לעניין יומיומי שנפגעים בו חיילים, והם גם מנסים לחדור לשטח ישראל עם הרחפנים ולפגוע ביישובי הצפון".

במהלך הריאיון מתח בן מנחם ביקורת חריפה על האסטרטגיה הצבאית הכוללת בלבנון. "כל המערכה הזאת, מתחילת המלחמה בלבנון, היא לא מנוהלת נכון. צה"ל היה צריך לרוץ עם חמש אוגדות בהתחלה לתפוס את קו הליטני כבר. צה"ל בסופו של דבר חזר אחורה, אז לא תפסנו פה שטח נוסף".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
