נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נשא היום (רביעי) דברים בוועידת הנשיא "למחר ישראלי משותף" שנערכה בבנייני האומה בירושלים, והציב אזהרה חמורה מפני הסכנה הגדולה ביותר המאיימת על ישראל. "הציבור הישראלי קובע שהאיום הכי גדול על המדינה הזאת הוא הפילוג", אמר הנשיא בהתבסס על סקר שפורסם לאחרונה.

לדברי הנשיא, הסקר מצביע על כך שהפילוג מגיע לשיאים מסוכנים, אך במקביל חושף נתון מעודד. "הציבור אומר, ברוב עצום של 70%, שהוא מוכן להתפשר כדי לשמור על אחדות, למרות שיש מיעוט קטן אבל מסוכן מאוד, שמאיים גם בנקיטת אלימות", הדגיש הרצוג והוסיף כי "יש לנו אדי דלק באוויר".
בנאומו, קרא הנשיא לאמץ את שפת הכבוד ההדדי וההקשבה, וקידם את יוזמתו "מחליפים מילה" כתשובה לאווירת הפילוג. "קמה כאן תנועה שאומרת 'די! נמאס לנו מהשנאה, מהפילוג, מהתיוג, מהקללות, מהאלימות, ומהשיימינג'", הכריז הרצוג בפני הקהל הרב שהגיע מכל קצוות הארץ.

הנשיא התחייב לפעול אישית להרגעת הרוחות בחברה הישראלית. "אני אלך מקצה הארץ ועד קצה כדי לעשות הכול למען הורדת גובה הלהבות ולאפשר שיח מכבד", אמר. הוא הזכיר גם את יהדות התפוצות המתמודדת עם אנטישמיות גואה, וציין כי הם "מסתכלים אלינו בדאגה וחרדה ורוצים שנהיה עוגן של יציבות ואחריות".
