דרמה בבית חולים בהולנד: 12 אנשי צוות רפואי הוכנסו אתמול (שלישי) לבידוד למשך שישה שבועות, וזאת כאמצעי זהירות לאחר שנחשפו לחולה בנגיף ההנטה-וירוס הקטלני. מבית החולים רדבאוד (Radboudumc) בעיר ניימכן נמסר כי התקלה אירעה לאחר שדגימות דם ושתן של החולה טופלו מבלי להקפיד על הפרוטוקולים המחמירים ביותר הנדרשים.

החולה הוא אחד מנוסעי ספינת התענוגות 'הונדיוס', שעליה התפרץ הנגיף לאחרונה. שרת הבריאות ההולנדית, סופי הרמנס, הסבירה כי "הנהלים המחמירים נשמרו, אך לא הנהלים המחמירים ביותר הנדרשים במקרים של נגיף זה. הסבירות שהצוות נדבק נמוכה, אך בית החולים החליט ללכת על בטוח". היא הוסיפה כי "זהו מצב שונה לחלוטין מקורונה, ואנו בטוחים שנוכל לשלוט בנגיף".

שלושה נוסעים מתו מנגיף קטלני באוניית קרוז שהפליגה מארגנטינה
בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי עדכן אתמול את מספר המקרים המאומתים בהתפרצות לתשעה, ומספר המתים עומד על שלושה – זוג הולנדי ואזרח גרמני. ראש הארגון, טדרוס אדהנום גברייסוס, הזהיר כי ייתכנו מקרים נוספים בשל תקופת הדגירה הארוכה של הנגיף, אך הדגיש כי לא מדובר במגפה וכי "זה לא דומה לקורונה".

דיווח: אזרח בריטי נדבק בנגיף הקטלני, צוות רפואי הוצנח למקום
ההתפרצות בוחנת את התיאום הבינלאומי, כאשר נוסעים מהספינה זוהו במדינות שונות. בספרד אושר מקרה חיובי אחד, ו-18 נוסעים הוטסו לארצות הברית והוכנסו לבידוד. מומחים מעריכים כי איתור המקרים החדשים עשוי להימשך חודשים, אך בשל ההדבקה הנמוכה יחסית בין אדם לאדם, מספר המקרים הכולל צפוי להישאר נמוך.
