הכלכלן שלמה מעוז תיאר אתמול (שלישי) בתוכנית "פתחי ושי" כיצד טורקיה, הנחשבת לשותפה של ארצות הברית, סייעה לאיראן לעקוף את החנק הכלכלי שהוטל עליה, באמצעות רכישת זהב עבור המשטר בטהרן.

לדבריו, "טורקיה קנתה עבור האיראנים זהב, כי בעצם זרקו את איראן מחוץ למנגנון הסחר הבינלאומי, מנגנון הפיננסי הבינלאומי. היא קנתה להם זהב, כי הם לא יכולים להחזיק דולרים ולא יכולים להחזיק אירו".
מעוז טען כי הזהב הזה הוא הדלק האחרון במיכל של חמינאי: "העבירו להם זהב, וגם הזהב הזה ייגמר". בעוד שהאליטה של המשטר שומרת על הקופה, הציבור נשאר רעב: "כולם יהיו עניים, חוץ מהבסיג' שהם עדיין יאחזו בנתח היקר של המדינה… הוא אוחז בכספים של הבנק המרכזי, ואוחז בזהב".

לדברי מעוז, המלחמה הנוכחית מול ארצות הברית וישראל משמשת כמעין פלסטר רופף עבור השלטון: "ברגע שמלחמה תיפסק, כל המוגלה שמה שנמצאת היום, כל המורסה, הכל יפרוץ".
הכלכלן התייחס לאפשרות שהעם האיראני ייצא לרחובות נגד המשטר, והעריך כי הזעם הציבורי עשוי להתפרץ דווקא על רקע המצוקה הכלכלית: "הקריסה בעם תבוא מתוך הכעס על העוני, וזה מה שיכול להביא לשינוי במשטר".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
