accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

דיווח: איראן חזרה להפעיל את רוב מערך הטילים במצר הורמוז

דסק C14

דסק C14

כו אייר ה'תשפו (13.05.26)

1

21

like

0

dislike

הערכות מודיעין מסווגות שנחשפו ב״ניו יורק טיימס״ קובעות כי איראן השיבה לעצמה גישה מבצעית לרוב אתרי הטילים והמתקנים התת-קרקעיים שלה • לפי הדיווח, 30 מתוך 33 אתרי טילים לאורך מצר הורמוז חזרו לפעילות חלקית או מלאה • טראמפ תקף את הדיווחים על הישגים איראניים וטען: "הפייק ניוז מסייעים לאויב"


ניו יורק טיימס מדווח הערב (שלישי) על הערכות מודיעין מסווגות מתחילת החודש שמראות כי איראן השיגה בחזרה את הגישה לרוב אתרי הטילים, המשגרים והמתקנים התת-קרקעיים שלה.

ספינות סמוך למצר הורמוז |
maximize-image
images-count1+
ספינות סמוך למצר הורמוז | צילום: רויטרס

המודיעין האמריקאי מעריך כי איראן חידשה את הגישה המבצעית ל-30 מתוך 33 אתרי הטילים שהיא מתחזקת לאורך מצר הורמוז, וכ-90% מאתרי הטילים התת-קרקעיים של איראן "פעילים באופן חלקי או מלא".

טראמפ כבר ברשת החברתית שלו זמן קצר לפני שזה פורסם: "כאשר הפייק ניוז אומרים שהאויב האיראני מצליח, צבאית, נגדנו, זו בגידה כמעט מוחלטת בכך שזו הצהרה כל כך שקרית, ואפילו מגוחכת. הם מסייעים לאויב! כל מה שזה עושה זה לתת לאיראן תקוות שווא כשאחת לא אמורה להתקיים."

maximize-image
images-count1+
לדידו זה "פייק ניוז". טראמפ | צילום: הבית הלבן

ראש דסק החוץ בחדשות 14 כתב: "טוב מאוד שהמודיעין האמריקאי והישראלי יודעים את כל זה. כשנחזור ללחימה, העליונות המודיעינית תקבל ביטוי בהפצצות מדויקות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News