מועצה אזורית שומרון הודיעה היום (שלישי) כי השלב הראשון בפרויקט הכפלת כביש 55 ייפתח לתנועה מחר (רביעי). המקטע, בין צומת אלפי מנשה לצומת צופים, מהווה חלק מפרויקט אסטרטגי רחב היקף שעלותו נאמדת במיליארדי שקלים, כאשר עלות המקטע הראשון לבדו היא כ-120 מיליון שקלים.

העבודות, שבוצעו על ידי חברת נתיבי ישראל, כללו את הרחבת הכביש לשני נתיבי נסיעה לכל כיוון, שדרוג מקיף של הבטיחות בדרך, התקנת מערכות תאורה חדשות והסדרה בטיחותית של צומת אלפי מנשה. הפרויקט צפוי להוות קפיצת מדרגה משמעותית בתשתיות התחבורה במרחב, ולהקל על עומסי התנועה עבור עשרות אלפי תושבים.
שרת התחבורה, מירי רגב, בירכה על פתיחת הכביש ואמרה: "אנחנו ממשיכים לחזק את ההתיישבות במעשים ולא בדיבורים. הנחיתי לקדם את הפרויקט במהירות מתוך הבנה ברורה שהשומרון הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, וגם תושביו זכאים לתשתיות מתקדמות, בטוחות ומודרניות בדיוק כמו בכל מקום אחר בארץ".

שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', הוסיף: "בזמן שאירופה המתאבדת מנסה לפגוע בהתיישבות, אנחנו קובעים עובדות בשטח. אחרי ה-7 באוקטובר, גם אחרוני הספקנים מבינים שהקמת מדינה פלשתינית בלב הארץ היא סכנה קיומית. התשובה הציונית הנחרצת שלנו היא העמקת השורשים".
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגדיר את האירוע כ"יום היסטורי וצעד אסטרטגי בדרך למיליון תושבים בשומרון". לדבריו, "שדרוג כביש 55 הוא לא רק פתרון תחבורתי ובטיחותי, אלא הצהרה ברורה: השומרון הוא לב המדינה, והתשתיות בו יהיו מהמתקדמות ביותר בישראל. אני מודה לשרים על המחויבות העמוקה".
גם ראשי המועצות קרני שומרון, אלפי מנשה וקדומים בירכו על המהלך והדגישו את חשיבותו לחיזוק התשתיות, שיפור הבטיחות והנגישות, והמשך תנופת הפיתוח של ההתיישבות היהודית באזור. הפרויקט הוא חלק מתוכנית אב רחבה הכוללת, בין היתר, תכנון לחיבור עתידי של כביש 55 ישירות לכביש 6.
