accessibility-icon
share-icon
לוחמי עוקץ עם הכלבים | צילום: דובר צה"ל
לוחמי עוקץ עם הכלבים | צילום: דובר צה"ל

גיבורים על ארבע: אושר חוק לסיוע רפואי לכלבי הביטחון

דסק C14

דסק C14

כה אייר ה'תשפו (12.05.26)

7

like

0

dislike

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק של ח"כ משה פסל להכיר בתרומתם של כלבים ששירתו בגופי הביטחון • לפי ההצעה, בעליהם של הכלבים יהיו זכאים להחזר הוצאות רפואיות שנתי עד לסכום של 5,000 שקלים • בדברי ההסבר נכתב כי מדובר בהכרת תודה על גבורתם וסיוע לחיילים המאמצים אותם


מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה הצעת חוק מרגשת להכרה בתרומתם של כלבים ששירתו בגופי הביטחון. את ההצעה, שעברה בתמיכתם של 8 חברי כנסת וללא מתנגדים כלל, יזם חבר הכנסת משה פסל (הליכוד) יחד עם קבוצת חברי כנסת. כעת, ההצעה תוחזר לדיונים בוועדת החוץ והביטחון לקראת הכנתה לקריאות הבאות.

maximize-image
לוחמת עוקץ עם כלב | צילום: דובר צה"ל

על פי הצעת החוק, בעליו של כלב ששירת בצבא הגנה לישראל, במשטרת ישראל או בשירות בתי הסוהר, יהיה זכאי לקבל החזר הוצאות מהמדינה. ההחזר יינתן עבור טיפולים רפואיים הנדרשים לכלב, כולל ביטוח רפואי, בסכום שלא יעלה על 5,000 שקלים חדשים בשנה, וזאת בכפוף להצגת הוכחת תשלום.

בדברי ההסבר להצעה הודגש כי מטרתה היא "להכיר בתרומתם של הכלבים ששירתו בגופים הביטחוניים ולהבטיח את רווחתם לאחר סיום שירותם כאות הוקרה על גבורתם ופועלם". עוד צוין כי ההסדר יסייע לחיילים שאימצו את הכלבים, אשר לעיתים מתקשים לשאת בעלויות הטיפול הרפואי בכלבם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News