מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה הצעת חוק מרגשת להכרה בתרומתם של כלבים ששירתו בגופי הביטחון. את ההצעה, שעברה בתמיכתם של 8 חברי כנסת וללא מתנגדים כלל, יזם חבר הכנסת משה פסל (הליכוד) יחד עם קבוצת חברי כנסת. כעת, ההצעה תוחזר לדיונים בוועדת החוץ והביטחון לקראת הכנתה לקריאות הבאות.

על פי הצעת החוק, בעליו של כלב ששירת בצבא הגנה לישראל, במשטרת ישראל או בשירות בתי הסוהר, יהיה זכאי לקבל החזר הוצאות מהמדינה. ההחזר יינתן עבור טיפולים רפואיים הנדרשים לכלב, כולל ביטוח רפואי, בסכום שלא יעלה על 5,000 שקלים חדשים בשנה, וזאת בכפוף להצגת הוכחת תשלום.
בדברי ההסבר להצעה הודגש כי מטרתה היא "להכיר בתרומתם של הכלבים ששירתו בגופים הביטחוניים ולהבטיח את רווחתם לאחר סיום שירותם כאות הוקרה על גבורתם ופועלם". עוד צוין כי ההסדר יסייע לחיילים שאימצו את הכלבים, אשר לעיתים מתקשים לשאת בעלויות הטיפול הרפואי בכלבם.
