משפחתו של תלמיד כיתה ט' בבית ספר בצפון טוענת כי אתמול (שלישי) התרחש אירוע אלימות חמור, במסגרתו הותקף בנם באכזריות על ידי קבוצת תלמידים במהלך יום הלימודים. על פי הודעת המשפחה, התלמיד פונה באמבולנס לבית החולים לקבלת טיפול רפואי והוגשה תלונה במשטרה. בעקבות המקרה כפי שמתארת אותו המשפחה, הודיעו הוריו כי בנם לא ישוב ללמוד במוסד.

לדברי משפחתו של התלמיד, הרקע לאירוע החל לאחר ששלושה תלמידים פתחו חשבון טיקטוק נגדו. לטענתם, לאחר שדרש מהם להסיר את העמוד, האירוע הסלים לתקיפה פיזית בתוך הכיתה בזמן שיעור ספורט. על פי גרסת המשפחה, קבוצת תלמידים חסמה את דלת היציאה, וכאשר ניסה הנער לצאת, הוא ספג אגרופים לצלעותיו. לטענת המשפחה, כשהשיב מכה כדי להתגונן, התנפלו עליו כ-7 תלמידים והכו אותו באגרופים ובעיטות בפניו.
אימו של התלמיד אמרה ל-C14 בכאב: "צריך לפרק את כל מערכת החינוך ולהרכיב אותה מחדש, זו פשוט בושה וחרפה. הילד יכול להיות רק בבית, שם הכי נכון והכי בטוח. בית הספר נהיה המקום הכי מסוכן לילד". לדבריה, המצוקה של הבן שלה היא "הפחד שיש לו בפנים. אני מסתכלת לו בעיניים ורואה את זה". לדבריה, הילד אומנם לומד אגרוף תאילנדי אבל "כשבאים עליך 8, אתה לא יכול לעשות הרבה. קשה לראות ככה את הילד. הוא יצטרך טיפולים פסיכולוגיים".

במשפחה מספרים כי מדובר באירוע שני בתוך תקופה לא ארוכה. לדבריהם, לפני מספר חודשים אותה קבוצת נערים הקניטה את התלמיד, ואחד מהם אף חנק אותו והכה אותו בעורפו לעיני תלמידים אחרים. לדברי המשפחה, באותה העת הובטח להם כי בית הספר יטפל בנושא, ועל סמך הבטחה זו לא הוגשה תלונה במשטרה, אך הם חשים כי הטיפול לא צלח והאלימות החמירה.
לטענת המשפחה, מחנכת הכיתה שנכחה במקום ניסתה להפריד בין הנערים ותיארה את האירוע כקשה ביותר. עוד מספרים במשפחה כי בשיחת טלפון שערכו מבית הספר נאמר להם: "אל תדאגי, אנחנו שומרים עליו". האם מצידה השיבה: "נכון, הוא באמת צריך שמירה". כאמור, בעקבות חומרת האירועים והתחושה כי ביטחון בנם הופקר, הודיעו ההורים באופן נחרץ כי הוא לא ישוב לבית הספר.

נזכיר כי בתקופה האחרונה נרשמה עלייה מדאיגה באלימות החמורה בקרב בני נוער בישראל. אחד המקרים הבולטים שאירעו הוא הרצח של הנער ימנו בנימין זלקה בן ה-21 בפ"ת בערב יום העצמאות 2026. זלקה נדקר למוות על ידי חבורת נערים לאחר שביקש מהם להניח ללקוחות הפיצרייה שבה עבד.
מבית ספר נמסר כי "בעקבות מקרה האלימות הקשה, הנהלת בית הספר עצרה את הפעילות החינוכית וקיימה שיח עם תלמידי השכבה. התלמידים המעורבים הורחקו מבית הספר והמשטרה מנהלת חקירה בנושא. מחר ובימים הקרובים נקיים פעילות חינוכית ושיח בנושא. במקביל אנו בקשר עם התלמיד שנפגע ועם משפחתו, ויחד עם גורמי המקצוע במשרד החינוך וברשויות נבנה תכנית מוגנות שתתייחס גם לשעות של התלמידים מחוץ למסגרת הלימודית.
"לצד חומרת האירוע והטיפול המיידי בו, חשוב לציין כי חלק מהתיאורים והאמירות המתפרסמים כעת אינם משקפים באופן מלא ומדויק את המידע המצוי בידי בית הספר ואת התנהלות הצוות לאורך התקופה. התמונה המלאה עדיין נמצאת בבירור, ואנו מבקשים לנהוג באחריות וברגישות כלפי כלל התלמידים, המשפחות ואנשי הצוות המעורבים. בבית הספר אין מקום לאלימות, ואנו נמשיך לפעול ליצירת סביבה בטוחה, מוגנת ומכבדת עבור כלל תלמידי בית הספר".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר באירוע חמור ביותר וחריג, המטופל באופן מיידי על ידי הנהלת בית הספר, הפיקוח המחוזי וגורמי המקצוע במשרד, בשיתוף משטרת ישראל והרשות המקומית. עם קבלת הדיווח קיימה הנהלת בית הספר עצירת פעילות ושיח מיידי עם תלמידי השכבה, התלמידים המעורבים הורחקו, והחל ליווי חינוכי, רגשי וטיפולי לתלמידים ולצוותים.
"בימים הקרובים יתקיימו בבית הספר פעילויות חינוכיות ושיח עם התלמידים בנושא אלימות, מוגנות ואחריות ברשת, לצד המשך ליווי פרטני של התלמיד שנפגע ומשפחתו. בשל החקירה המתנהלת ולשם שמירה על שלמות ההליך, לא נוכל להרחיב מעבר לכך בתקשורת".
