באופוזציה מגיבים היום (שלישי) באופטימיות בעקבות הצהרת המנהיג הרוחני של דגל התורה, הרב דוב לנדו, על כך שיפעלו לפיזור הכנסת. סיעת רע"מ, באמצעות יו"ר הסיעה ח"כ וליד טאהא, הייתה הראשונה להגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת. זמן קצר אחריה, הגישה סיעת הדמוקרטים הצעה דומה באמצעות יו"ר הסיעה, ח"כ אפרת רייטן, שהכריזה: "אנחנו מוכנים".

גם במפלגת ישראל ביתנו הצטרפו למהלך והודיעו כי יעלו בשבוע הבא הצעת חוק משלהם לפיזור הכנסת. בהודעת דוברות המפלגה נמסר: "המטרה היא להביא להקדמת הבחירות ולהחלפת ממשלת טבח ה-7 באוקטובר, הממשלה הכושלת ביותר בתולדות המדינה". סיעת יש עתיד הצטרפה אף היא ליוזמה, והצעות החוק צפויות לעלות לסדר היום כבר בשבוע הבא.
המשמעות המיידית של דברי הרב לנדו היא שינוי אסטרטגי עמוק במפה הפוליטית, השומט את הקרקע תחת יציבות הקואליציה. במשך שנים, "גוש הימין" נשען על הברית בין הליכוד למפלגות החרדיות. כעת, במערכת הפוליטית מעריכים כי הצעד של המנהיג הליטאי עשוי לגרור אחריו את שאר חלקי 'יהדות התורה' ואולי אף את ש"ס, ובכך לסלול את הדרך להקדמת הבחירות.

כאמור, המנהיג הרוחני של 'דגל התורה', הרב דב לנדו, הורה בשעות הצהריים לחברי הכנסת של המפלגה לפעול באופן מיידי להקדמת הבחירות ולפיזור הכנסת. בהודעה דרמטית, הכריז הרב לנדו על סיום השותפות ההיסטורית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר: "מהיום פועלים רק לפי האינטרס של עולם התורה – המושג 'גוש' כבר לא קיים".
