accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"מעדיפה חזירים על פני חקלאים": סילמן ממשיכה להתעלם ממצוקת תושבי הערבה

דסק C14

דסק C14

כה אייר ה'תשפו (12.05.26)

19

15

like

1

dislike

תושבי הערבה וכיכר סדום זועמים על השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שלדבריהם מפקירה אותם מול הנזקים של חזירי הבר באזור • החקלאים מדווחים על הרס יבולים ותשתיות, וטוענים כי השרה מסרבת להיפגש עמם ולטפל במשבר


ביישובי כיכר סדום והערבה התיכונה, המאבק בחזירי הבר הפך למשבר קיומי המאיים על עתיד החקלאות באזור. לילה אחר לילה, פולשים עדרי חזירים לשדות, משמידים יבולים, הורסים מערכות השקיה וגורמים לנזקים כלכליים עצומים. למרות המצב החמור, במשרד להגנת הסביבה ממשיכים להתעלם מהזעקה העולה מהשטח. לדברי החקלאים, סילמן "מעדיפה חזירים על פני חקלאים".

סילמן תפעל ברצינות? התופעה המטרידה בערבה: "מפקירים אותנו"

סילמן תפעל ברצינות? התופעה המטרידה בערבה: "מפקירים אותנו"

30
13.04.26|דסק C14

במרכז הביקורת הקשה ניצבת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן. במושבים נאות הכיכר ועין תמר, החקלאים מביעים זעם ותסכול עמוק כלפי השרה, שלדבריהם מסרבת להיפגש עמם ולהתמודד עם הבעיה. התחושה היא שהמדינה הפקירה אותם לחלוטין, בזמן שהם נאלצים לצפות בחורבן פרנסתם.

נציין כי במשרד להגנת הסביבה אומרים שוב ושוב כי הנושא נתון לטיפולה של רשות הטבע והגנים, שם לא ממש מוצאים פתרון קונקרטי לבעיה של החקלאים. למרות זאת וחרף הפניות לשרה, היא מסרבת להיפגש עמם.

סילמן טרם התייחסה: "מציאות לא סבירה שלא יכולה להימשך"

סילמן טרם התייחסה: "מציאות לא סבירה שלא יכולה להימשך"

6
14.04.26|דסק C14

לדברי החקלאים, המציאות בשטח קשה מנשוא: שדות שלמים נראים בבוקר כאילו עבר עליהם טרקטור, גידולים של חודשים נמחקים בלילה אחד, וגדרות ותשתיות השקיה נהרסות באופן שיטתי. "אנחנו משקיעים את מיטב כספנו חודשים ארוכים, ובסוף לילה אחד של חזירים מוחק הכול", אומרים ל-C14 החקלאים באזור, שנותרים חסרי אונים מול ההפסדים הכבדים.

maximize-image
images-count1+
צילום: צביקה דור
maximize-image
images-count1+
צילום: צביקה דור

תחושת חוסר האונים מתעצמת מול הבירוקרטיה וגרירת הרגליים של הרשויות. לדברי החקלאים, האחריות מועברת בין רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה והרשויות המקומיות, כאשר רט"ג אינה מאשרת דילול של אוכלוסיית החזירים. ביישובי הערבה משוכנעים: "אם זה היה קורה במרכז, המדינה הייתה פועלת תוך ימים".

החקלאים מדגישים כי הם אינם מבקשים טובות, אלא דורשים מהמדינה למלא את תפקידה הבסיסי ולהגן על אזרחיה. הם מזכירים את אירועי ה-7.10 כהוכחה לחשיבות ההתיישבות בשמירה על גבולות המדינה, ותוהים כיצד הממשלה שוכחת זאת. לדבריהם, השרה סילמן חייבת להפגין מנהיגות ולהבין שהחקלאות בערבה "היא קו ההגנה של הדרום".

מהשרה סילמן טרם נמסרה תגובה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News