ח"כ משה גפני הגיב הלילה (בין שני לשלישי) לאישור החוק לתיקון פקודת המשטרה בקריאה שנייה ושלישית, ואמר כי "החוק בא לשמור על זכותם של המפגינים". החוק מסדיר מחדש את אופן השימוש במכת"זיות לפיזור הפגנות, ויזמו אותו גפני וחברי כנסת נוספים.
גפני מסר: "החוק בא לשמור על זכותם של המפגינים, ובעיקר על הסביבה ועל התושבים באזור שבו מתקיימת הפרת הסדר. אני מודה ליוזמי הצעת החוק, חבריי לסיעה ח"כ אורי מקלב וחכ"ל אליהו ברוכי שהיו בין מובילי קידום ההצעה בשלבים הראשונים. החל מהיום המכת"זית לא תהיה עוד כלי ענישה, אלא כלי לפיזור הפרות סדר בלבד".

לפי החוק שאושר, המשטרה תוכל להשתמש במכת"זית לצורך פיזור הפגנות באמצעות מים נקיים בלבד, ללא תוספת של חומרים נלווים, ובהם צבע, חומרי פלפל או נוזלים בעלי ריח חריף כדוגמת "בואש". בנוסף, המשטרה תחויב לתעד כל הפעלה של מכת"זית בתיעוד חזותי הכולל תמונה וקול באיכות הולמת, כאשר התיעוד יישמר למשך שנה לפחות.
עוד נקבע כי אדם שיטען כי נפגע או ניזוק מהפעלת מכת"זית יהיה רשאי לפנות למשטרה בבקשה לקבל את התיעוד. אופן הטיפול בבקשות יוסדר בתקנות שיתקין השר לביטחון לאומי, באישור הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת. סעיפי החוק הנוגעים לתיעוד ולגישה לחומרים ייכנסו לתוקף ב-15 בפברואר 2027.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי למרות שנוהלי המשטרה נועדו לצמצם פגיעה בלתי נחוצה, לאורך השנים נגרמו נזקים למפגינים ולעוברי אורח בעקבות השימוש במכת"זיות. עוד צוין כי בחלק מהמקרים נעשה שימוש בחומרים שאינם מים בלבד, ובהם צבע, ערפל פלפל, נוזל פלפל ואף נוזל ה"בואש" בעל הריח החריף, שנשאר באוויר ועל בגדי המפגינים זמן ממושך. לפי ההסבר להצעה, בחומר זה לא נעשה שימוש במדינות אחרות.

יו”ר הוועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל שהוביל את הדיונים על גיבוש החוק הוסיף: "המשטרה צריכה לקבל כלים ברורים ואפקטיביים לשמירה על הסדר הציבורי, לצד חובת שקיפות ואחריות כלפי האזרחים. החוק שאישרנו מייצר הסדרה ברורה להפעלת המכת״זית, מבטיח שימוש מידתי באמצעי הזה ומחזק את אמון הציבור במערכת האכיפה".
