לקראת חזרה ללחימה? המזרחן יוני בן מנחם טען אתמול (ראשון) בריאיון לטל מאיר כי הלחץ של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לחתור לעסקה, נותן את אותותיו במשא ומתן מול איראן: "הם מנסים לסחוט אותו".

בן מנחם הוסיף שבעקבות הנכונות לעסקה שהנשיא משדר, האיראנים מציבים דרישות חריגות: "האיראנים קושרים את כל המזרח התיכון למו"מ והם רוצים שהוא יכלול את לבנון, עיראק ורצועת עזה".
המזרחן גרס כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לפעול מול הנשיא טראמפ כדי להסדיר את הנושא, ולהפריד בין סוגיית לבנון לבין הזירה האיראנית, זאת על רקע הפסקת האש הצדדית שמסכנת את לוחמינו בשטח.

לדבריו, "ככל שחולף הזמן, לטראמפ לא תהיה ברירה והוא יצטרך לעבור לפעילות צבאית אינטנסיבית. כשהוא יחזור מסין ועד המונדיאל, יש פרק זמן ארוך שבו הוא יוכל לבצע פעולות צבאיות".
בתוך כך, לפי דיווח שפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל", נשיא ארצות הברית צפוי ללחוץ על נשיא סין במהלך הפסגה הדרמטית בין השניים, בניסיון לגייס את בייג'ינג לסייע בתיווך הסכם שיוביל לסיום המלחמה מול איראן.

הפגישה בין שני המנהיגים, שנדחתה בעבר בשל המלחמה וסגירת מצר הורמוז, צפויה להתמקד בעיקר בסוגיות סחר. עם זאת, לפי גורמים אמריקניים, סוגיית איראן תעמוד גם היא במרכז השיחות.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
