שר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי, מנע היום (שני) את כניסתו של היוטיובר האמריקאי טיילר אוליברה לישראל. היוטיובר, שנחת בנמל התעופה בן גוריון, סורב כניסה לאחר תשאול בביקורת הגבולות ויוחזר לארצו, בעקבות המלצת משרד התפוצות לרשות האוכלוסין וההגירה.

ממשרד התפוצות נמסר כי מניעת כניסתו נובעת מפעילות החורגת מהבעת דעה לגיטימית ומתאפיינת בהפצת תכנים בעלי מאפיינים אנטישמיים וקריאות מסיתות נגד יהודים. השר שיקלי הבהיר כי מדובר ביישום מדיניות חדשה: "נגמרה החגיגה. מי שמגיע לכאן במטרה לזרוע שנאה יחזור כלעומת שבא. הכלל פשוט: מי שמסית נגדנו, פשוט לא יהיה כאן".
בין התבטאויותיו החריגות, טען אוליברה בריאיון כי "יהודים מנצלים באופן שיטתי את נדיבותם של אחרים". בסרטון אחר שהעלה, תיאר את הקהילה היהודית בניו ג'רזי כ"פלישה", האשים אותה ב"גזענות", והשווה את שיטות הפעולה שלה ל"פשע מאורגן", תוך שהוא טוען כי הם "קונים פוליטיקאים".

מנכ"ל משרד התפוצות, אבי כהן סקלי, הוסיף: "לא נאפשר לגורמים המבקשים להוציא את דיבת ארצנו לפעול חופשי". ההמלצה למנוע את כניסתו של אוליברה נעשתה בהתאם לתיקון לחוק הכניסה לישראל, המאפשר לסרב מתן אשרת כניסה לפעילי חרם או לגורמים המסיתים נגד המדינה.
