רשות שדות התעופה מפרסמת היום (שני) את נתוני הטיסות לחודש אפריל, המציינים תמונה מורכבת עבור ענף התעופה בישראל. גם כעת, בעיצומו של חודש מאי, נמל התעופה בן גוריון טרם חזר לפעילות מלאה – הן בשל הימנעותן של חברות תעופה זרות רבות מחזרה לישראל, והן בשל תפוסת חניות המטוסים על ידי השותף האמריקאי הממשיך לחנות בנתב"ג. הנתונים מציגים ירידה חדה בהשוואה לשנה אשתקד: במהלך חודש אפריל יצאו מהארץ בכל המעברים כ-477 אלף נוסעים בלבד, זאת לעומת למעלה מ-1.8 מיליון נוסעים באפריל 2025 – צניחה דרמטית של כ-73% בתנועת הנוסעים.

חברת התעופה הדומיננטית ביותר בחודש החולף הייתה אל על, שהטיסה כ-325 אלף נוסעים והחזיקה בנתח שוק משמעותי של 68% מכלל הטסים. עם זאת, גם במונחי החברה מדובר בירידה של כ-48% לעומת אפריל אשתקד, אז הטיסה כ-619 אלף נוסעים שהיוו כ-38% מנתח השוק. במקום השני התייצבה חברת ארקיע, שהטיסה מעל 48 אלף נוסעים (כ-10% מנתח השוק), נתון המשקף ירידה של 61% לעומת אשתקד. אחריה דורגה ישראייר עם מעל 43 אלף נוסעים (9% מנתח השוק), ירידה של כ-75% לעומת אפריל שעבר, אז הטיסה החברה מעל 174 אלף נוסעים.
וויז אייר מפתיעה
נתון מפתיע במיוחד עולה מהסיכום המצטבר מתחילת השנה ועד חודש אפריל: בעוד אל על תופסת בבטחה את המקום הראשון עם כ-1.391 מיליון נוסעים, את המקום השני מאיישת חברת "וויז אייר" (Wizz Air) עם מעל 309 אלף נוסעים ונתח שוק של 9%. מדובר בנתון מדהים בהתחשב בכך שהחברה אינה מפעילה טיסות לישראל מאז חודש מרץ האחרון. מיד אחריה בדירוג המצטבר נמצאות ישראייר עם 257 אלף נוסעים וארקיע עם 253 אלף נוסעים.

היעדים האהובים על הישראלים
בגזרת היעדים, שלוש המדינות הפופולריות ביותר בקרב הנוסעים בחודש אפריל היו ארצות הברית, יוון וקפריסין. בראייה שנתית מתחילת 2026, המדינות אליהן טסו הכי הרבה ישראלים הן ארה"ב, איחוד האמירויות ואיטליה. הערים הבולטות שמשכו את מירב הנוסעים בחודש אפריל היו אתונה, לרנקה, ניו יורק ופריז, בעוד שמתחילת השנה היעדים המובילים בסיכום הכולל הם אתונה, דובאי, פריז וניו יורק.

נראה כי למרות הרצון לשוב לשגרה תעופתית, נתוני אפריל משקפים את המציאות הביטחונית והלוגיסטית המגבילה את השמיים הישראליים. העיניים נשואות כעת להחלטות חברות התעופה הזרות בחודשים הקרובים, שעשויות לשנות את תמונת המצב לקראת עונת הקיץ.
