פרסום ראשון: חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד החל היום (שני) להחתים חברי כנסת על בקשה לקיום דיון דחוף במליאת הכנסת. הדיון המבוקש יעסוק בבדיקת המשטרה שנפתחה נגד אנשי ערוץ 14. נשיאות הכנסת צפויה לדון בבקשה ולאשר אותה עוד היום בשעה 12:00.

יוזמתו של ח"כ הלוי מגיעה בעקבות הפרסום אתמול (ראשון), לפיו משטרת ישראל פתחה בבדיקה נגד ערוץ 14 באגף החקירות והמודיעין. הבדיקה נפתחה לאחר שהוגשו מספר תלונות המתמקדות בהתבטאויות ששודרו בערוץ נגד בית המשפט העליון והיועצת המשפטית לממשלה.
אם הבקשה תאושר כצפוי היום בנשיאות, הדיון הדחוף במליאה יתקיים כבר בעוד יומיים, ביום רביעי. בכך, סוגיית הבדיקה המשטרתית נגד הערוץ תעלה על סדר היום הפרלמנטרי תוך זמן קצר מהפרסום על פתיחתה.

הבוקר ניסתה המשטרה להכחיש את הדיווחים וטענה כי "לא מתבצעת חקירה או בדיקה פלילית בעניינו של גוף תקשורת כלשהו", תוך שהיא מכנה את הפרסומים "מטעים". אלא שהכחשה זו עומדת בסתירה חזיתית לתגובה רשמית שהוגשה אמש לבג"ץ מטעם המשטרה והפרקליטות, בה נכתב במפורש כי התלונה נבחנת על ידי "חוליית חוות דעת" באגף החקירות והמודיעין.
לפי התגובה לבג"ץ, הבדיקה נערכת בהתאם להנחיית פרקליט המדינה 14.12, העוסקת בעבירות המשיקות לחופש הביטוי, וכי בשל היקף החומרים הנרחב, תקופת הבחינה המשוערת של הדברים צפויה להימשך כשישה חודשים.
