דיווח שהתפרסם הערב (ראשון) ברשת אל-ערביה מפי מקורות יודעי דבר, חושף את תגובתה של הרפובליקה האסלאמית של איראן לארצות הברית בנוגע לשיחות הגרעין. על פי הדיווח, טהרן קושרת את גורל האורניום המועשר שברשותה בהצלחת המשא ומתן, ומתחייבת כי במקרה של הצלחה, כל האורניום המועשר יוצא משטחה.

טראמפ על התגובה האיראנית: "לא מקובלת על הדעת"
לפי המקורות, סוגיית האורניום המועשר נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת פתרון, אך הם מדגישים כי אין כל דיון על פירוק מתקני הגרעין באיראן. עם זאת, המתקנים יהיו תחת פיקוח מלא של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. עוד נמסר כי קיימת סבירות גבוהה להעברת האורניום למדינה שלישית, אך התהליך ידרוש זמן וצעדים לבניית אמון.

ההצעה האיראנית עוררה את זעמו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהגיב לה בחריפות ודחה אותה על הסף. "קראתי זה עתה את התגובה של 'הנציגים' של איראן. אני לא אוהב אותה – לחלוטין בלתי מתקבלת על הדעת!", כתב הנשיא טראמפ והוסיף: "תודה על תשומת הלב לעניין".
