הנשיא דונלד טראמפ התייחס הערב (שני) לתגובה האיראנית להצעת ארה"ב, שהועברה דרך פקסיטן, ואמר כי "אינה מתקבלת על הדעת". הנשיא ציין כי קרא את התגובה של "נציגי" איראן, ושהוא "אינו אוהב אותה". מוקדם יותר היום דווח בסוכנות הידיעות IRNA המזוהה עם המשטר כי התגובה שהועברה דרך פקיסטן מתמקדת בסיום המלחמה.

סוכנות הידיעות "תסנים" דיווחה כי טרם פורסמו פרטים בנוגע לתוכן התגובה האיראנית. יצוין כי במהלך השבת נרשמה המתנה דרוכה לתשובה איראנית למתווה האמריקאי המוצע. מזכיר במדינה האמריקאי מרקו רוביו אמר כי למרות ההסלמה במפרץ הפרסי, ארה"ב עדיין מצפה לתשובה האיראנית על הצעתה. דובר משרד החוץ, איסמעיל בקא'אי, אישר זמן קצר לאחר מכן כי טהרן עדיין שוקלת את תגובתה להצעה האמריקאית ותכריז עליה כאשר תתקבל החלטה סופית.
גם הנשיא טראמפ הצטרף ללחץ על המשטר והבהיר במהלך השבת כי הוא מצפה לשמוע מהאיראנים בקרוב ומאמין כי הם מעוניינים בעסקה, אך במקביל הציב אולטימטום ברור: אם המתווה לא ייחתם, ארה"ב תעבור ל"פרויקט חופש פלוס" – גרסה מורחבת ומחמירה של מדיניות הלחץ המקסימלי.

טראמפ אף הדגיש כי מניעת גרעין מאיראן היא העדפותיה העליונה של המדינה, בעוד הסנאטור גראהם הבהיר כי כל הסכם יחייב את הפסקת המימון האיראני לטרור (חיזבאללה ושאר הארגונים העוינים). למרות, על פי ההודעה האיראנית הראשונית, נושא הגרעין לא נמצא מבחינתם על הפרק.
במקביל לציפייה האמריקאית, שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, חזר במהלך השבת על ביקורתו כלפי מדיניות ארה"ב. במהלך שיחת טלפון עם מקבילו הטורקי, האקאן פידן, הצהיר עראקצ'י כי "הגישה האמריקנית ההרסנית מחבלת בנתיב הדיפלומטי".

בהצהרה שפורסמה בחשבון ה-X שלו טען השר האיראני כי "בכל פעם שמוצע פתרון דיפלומטי – אמריקה יוצאת להרפתקה צבאית פזיזה". זאת כמובן מבלי להזכיר את שיגור הטילים והכטב"מים האיראני לעבר איחוד האמירויות עוד לפני שארה"ב תקפה בבנדר עבאס.
פקיסטן, הממלאת תפקיד מרכזי בתיווך בין המדינות, הביעה במהלך סוף השבוע אופטימיות זהירה לגבי הגעה להפסקת אש קבועה, אם כי מקורות דיפלומטיים אישרו כי מספר תיקים וסוגיות נותרו ללא פתרון – והדגישו כי נתיב המשא ומתן עודנו מפרך.
