לאחר שנתיים וחצי בהם מצר באב אל-מנדב חסום, ושנים רבות בהם ארגון הטרור החות'י שולט על חלקים רבים מתימן (כולל הבירה צנעא), נשיא תימן רשאד אל-עלימי אמר היום (ראשון) כי כל גישה להשגת יציבות אזורית חייבת לכלול את פירוק ארגוני הטרור המזוהים עם טהרן, שכן אלו מהווים איום על מדינות הלאום ועל נתיבי המים הבינלאומיים.

אל-עלימי הוסיף: "העולם זקוק לגישה המבוססת על הישגים ברי-קיימא לביטחון וליציבות, ולא רק לניהול משברים זמניים", והדגיש את הצורך "לפעול בנחישות לפירוק הארגונים המזוהים עם טהראן באזור. קבוצות אלו מייצגות את "הכלי המסוכן ביותר לערעור מדינות הלאום, סחיטת הכלכלה העולמית ואיום על נתיבי מים בינלאומיים".
כמו כן, אל-עלימי חזר על תמיכת מועצת ההנהגה והממשלה התימנית ב"כל מאמץ אמיתי להפחתת ההסלמה ולהשגת שלום בר-קיימא", וציין כי הדבר "אינו יכול להתממש מבלי לטפל במקורות הסכנה מהיבשה ומהים, ומבלי לשים קץ לאיום של המיליציות חוצות הגבולות".

המצב הנוכחי בתימן מתחלק בין שלושה צדדים עיקריים: הממשלה המוכרת, המועצה המעברית הדרומית והחות'ים. שני הראשונים, אשר משתייכים לזרם הסוני, מנסים במשך שנים להעיף מהבירה את ארגון הטרור החות'י (שיעים). הפיצול בין הצדדים המתנגדים לחות'ים הקשה על גיבוש חזית אחידה והפך את תימן למדינה מפורקת.
כעת, ייתכן והדברים שאמר הנשיא על "שלום" מרמזים על ניסיון התקרבות של הנשיא למועצה המערבית, צעד שיכול להביא לאיחוד ואולי ליצירת אותה חזית מתבקשת נגד הפרוקסי האיראני.
