בניגוד לטענת הרמטכ"ל אייל זמיר בוועדת החוץ והביטחון על מחסור בלוחמים, קצין בכיר בצה"ל אומר היום (ראשון) בשיחה בלעדית לחדשות 14 כי המציאות בשטח שונה לחלוטין. לדבריו, הבעיה המרכזית אינה מחסור בכוח אדם, אלא חוסר יכולת של הצבא לקלוט ולצייד אלפי לוחמים חדשים במצב הנוכחי.

"זה נחמד לצעוק שאין לוחמים, אבל בפועל אין לנו איך לקלוט אותם", מסביר הקצין הבכיר. "חטיבות החי"ר, השריון וההנדסה נמצאות מעבר לתפוסה מלאה. חסרים לנו מטווחים, מגורים, חדרי אוכל ואפילו אמצעי לחימה במידה ונצטרך לקלוט עכשיו רבבות למערך הלוחמה. המצב פשוט לא מאפשר זאת".
הקצין מצביע על בעיה מערכתית ותיקה, וטוען כי מדובר בהזנחה של שנים. "האמת עצובה – יש היום כמעט את אותה כמות יחידות שהייתה גם לפני 30 שנה", הוא חושף. זאת, למרות שהאוכלוסייה המתגייסת גדלה באופן משמעותי לאורך השנים, מה שמעיד על כשל תכנוני עמוק במערכת הביטחון.

לדבריו, מערכת הביטחון לא נערכה בצורה נכונה לגידול הטבעי באוכלוסייה ולא התאימה את תשתיותיה ויחידותיה למספר המתגייסים הגדל. "זאת לא בעיה מהיום", הוא מסכם, ומדגיש כי הדיון הציבורי חייב לעסוק בבעיות התשתית העמוקות של הצבא ולא רק במספר הלוחמים על הנייר.
תגובת צה"ל: "הטענה לפיה צה"ל אינו מסוגל לקלוט מתגייסים נוספים אינה נכונה, וסותרת את העמדה הרשמית שהציג צה"ל בפני כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות בדיונים בוועדות הכנסת. צה"ל ערוך כבר היום לקליטת אלפי מתגייסים נוספים ככל שיידרש, ופועל בהתאם לעבודת מטה מקצועית ומתוקצבת בהתאמה לצורכי בניין הכוח ולסדרי העדיפויות המבצעיים.
"במסגרת זו מתקיימת הרחבה מתמשכת של תשתיות, מסגרות הכשרה, סגלי פיקוד, אמצעי לחימה ועוד לצד הקמת מסגרות חדשות והתאמת המענה הנדרש להגדלת סדר הכוחות. צה"ל פועל בהתאם לצורך המבצעי להרחבת בסיס המשרתים מקרב אוכלוסיות שונות, ובהן מתנדבים, עולים חדשים, חוזרי שירות וכו׳".
