שרת העבודה והרווחה הסורית הודיעה היום (ראשון) כי מספר ילדים שנעלמו בתקופת שלטון אל-אסד התאחדו עם משפחותיהם. בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה ציינה השרה כי 200 ילדים חזרו לביתם, בהם 90 ששהו במוסדות טיפול. עוד נאמר כי הושלמו החקירות לגבי מקרים מהשנים 2011 עד 2015, בעוד העבודה נמשכת על מקרים מהשנים הנותרות.

על פי מנהל הרשת הסורית לזכויות אדם, ראיות שתועדו על ידי הרשת וגופים נוספים חושפות העברת ילדים ללא תיעוד דרך נמל התעופה הבינלאומי של דמשק בטיסות לא מורשות בין השנים 2016 ל-2018, ככל הנראה למטרות אימוץ לא חוקי או ניצול בחו"ל.
סוגיית ילדי העצורים והנעלמים בכפייה הינה רגישה ביותר בחברה הסורית. פאדל עבדול גאני, מנהל הרשת הסורית לזכויות אדם, אמר לתקשורת הקטארית כי קיימת סדרת המלצות למבצעי חיפוש מדויקים ואפקטיביים. גאני הסביר כי הבעיה טמונה בפיצול המידע, שכן הנתונים מפוזרים בין מספר גופים (ממשלתיים והומניטריים). לכן, חיוני להקים מאגר מידע מרכזי, מוצפן ומאובטח שיוכל להכיל את כל המידע הזמין, כולל רישומים של אנשים שזהותם אינה ידועה.

יו"ר הוועדה לחקירת גורל ילדי העצורים והנעלמים בכפייה בסוריה, ר'אדה זידאן, הסבירה בקטאר כי עבודת הוועדה כוללת איסוף מידע ומסמכים, הכנת טופס מיוחד לרישום נתוני קרובי המשפחה של הילדים, הקמת צוות מתנדבים למעקב אחר רישומי הילדים שהוחזרו למשפחותיהם, וכן איסוף מידע על בתי מחסה בין השנים 2011 ל-2024 והקצאת שני קווים חמים ליצירת קשר עם המשפחות.
הוועדה לחקירת גורל ילדי העצורים והנעלמים בכפייה בסוריה הוקמה בשנת 2025, וכוללת נציגים ממשרד העבודה והרווחה, משרד הפנים, משרד המשפטים ומשרד ההקדשים הדתיים, בנוסף לנציגים מארגוני חברה אזרחית. הוועדה פועלת למעקב אחר 612 ילדים שהושמו אצל משפחות שאינן משפחותיהם המקוריות.
