משרד הבריאות מפרסם היום (ראשון) אזהרה לציבור, בעקבות חשיפה של חולה חצבת במלון 'דן' שבעיר אילת. על פי הודעת המשרד, החולה שהה במלון בין התאריכים 6.5.26 ועד 8.5.26, וקיים חשש כי אורחים נוספים שהיו במקום באותה עת נחשפו לנגיף.

חצבת הינה מחלה נגיפית ומדבקת במיוחד, המתבטאת בחום גבוה, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה אופיינית. במשרד הבריאות מדגישים כי המחלה עלולה להיות כרוכה בסיבוכים קשים ואף מסכני חיים, ולכן ישנה חשיבות מכרעת לגשת לטיפול רפואי מיידי עם הופעת התסמינים, תוך תיאום מראש עם המרפאה.
לאור המקרה, קוראים במשרד לכל מי ששהה במלון בתאריכים שצוינו לוודא כי הוא מחוסן כנדרש בשתי מנות חיסון. לצורך בדיקת סטטוס החיסונים וקבלת פרטים נוספים, ניתן לפנות לקופות החולים או למוקד 'קול הבריאות' של המשרד במספר 5400.
במשרד הבריאות שבים ומדגישים את חשיבותם של חיסוני השגרה, המהווים את הדרך היעילה והבטוחה ביותר למנוע תחלואה. "חצבת היא מחלה בת מניעה", נמסר בהודעת הדוברת שירה סולומון, "אנו קוראים לציבור כולו להתחסן בהתאם להנחיות".
