זעם בקרב הורי הלוחמים בעקבות חשיפת חדשות 14 על מכתב הרמטכ"ל למפקדי הגדודים, המחייב אותם לחתום על התחייבות לאי-ביצוע ביזה. בריאיון הבוקר (ראשון) לעודד מנשה, תקפה סימה חסון, יו"ר ארגון 'צעדת האימהות', בחריפות את הרמטכ"ל אייל זמיר וכינתה את המהלך "חרפה".

"הם צריכים לסרב, הם חייבים לסרב", אמרה חסון. "זה חרפה שהרמטכ"ל ככה מטיל ספק בלוחמים, במקום לשדר להם רוח קרב הוא יוצר דה-מורליזציה. אני כאימא לשני לוחמים, חשה בושה בשבילו. קיבלנו הרצי 2, זה מה שקיבלנו", הוסיפה בהתייחסה לרמטכ"ל הקודם.
חסון פנתה בשאלות נוקבות לרמטכ"ל: "את התחקירים של השביעי לעשירי כבר סיימת? זימנת את כל האחראים? יש לך כל כך הרבה זמן פנוי, שעכשיו זה הזמן היחידי להכפיש את לוחמי צה"ל?", תהתה. היא הדגישה כי ישנם עדיין אלופים שהיו חלק מהמחדל ויושבים במטכ"ל.

חסון גיבתה את המפקדים המסרבים לחתום וקראה לכולם לנהוג כמותם. "אני כאימא שמייצגת אלפי הורים ללוחמים – אל תחתמו. הרמטכ"ל חייב להתיישר, לזקוף קומה, ולהיות עם סכין בין השיניים לטובת הלוחמים שלו. במה הוא מתעסק?", שאלה.
כזכור, כתבנו הלל ביטון רוזן חשף בחדשות 14 כי הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, דורש ממפקדי הגדודים בסדיר ובמילואים לחתום על מסמך התחייבות לפיו לא בוצעה ביזה ביחידותיהם במהלך הלחימה – ונתקל בסירוב נרחב מצד מפקדים בשטח.

