כפי סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ניסים ואטורי, הגיש היום (ראשון) לרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, מכתב דרישה עליו חתמו 42 חברי כנסת, וכ-10 שרים בכירים, הקוראת להסרה מיידית של דרגותיה של האלופה יפעת תומר-ירושלמי.

מכתב הדרישה הוגש לרמטכ"ל בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון אותה דרש ח"כ ואטורי, על רקע הקריאה להעמיד לדין את תומר-ירושלמי, והשלכות התנהגותה על צה"ל וחייליו.
ח"כ ואטורי הדגיש כי מדובר בדרישה ערכית בסיסית: "את דרגותיה של תומר ירושלמי היית צריך להסיר דקה אחרי שהודתה כי היא עומדת מאחורי בישול והפצת הסרטון. כל יום שהיא ממשיכה לשאת את דרגות האלוף הוא כתם על צה"ל כולו ופגיעה בחיילים. נמשיך להיאבק עד שייעשה צדק".

כזכור, בעקבות התיעוד הערוך בערוץ 12 של לוחמי כוח 100, הובילה הפצ"רית דאז חקירה אגרסיבית שכללה פשיטה מתוקשרת של חוקרי מצ"ח רעולי פנים על בסיס שדה תימן. אופן ביצוע המעצרים של לוחמי המילואים לעיני המצלמות הצית זעם ציבורי עצום ונתפס כפגיעה קשה בלוחמים המבצעים את תפקידם בתנאים בלתי אפשריים.
התחושה בציבור היא שהיה מדובר ב"רדיפה" המבוססת על ראיות חלקיות הובילה לאירועים חסרי תקדים, בהם פריצת מפגינים לבסיס שדה תימן ולבסיס בית ליד. הפרקליטות הצבאית נקלעה למשבר אמון עמוק מול הדרג הלוחם ומול חלקים נרחבים בציבור הישראלי, דבר שהפצ"ר הנוכחי הגדיר כ"טלטלה משמעותי
