נתונים דרמטיים על היקף הנזק והאבדות של ארגון חיזבאללה נחשפים הבוקר (ראשון) בנאומו של סגן מזכ"ל הארגון, נעים קאסם, כאשר במהלך טקס לזכרו של מוחמד סעיד יזדי, הודה קאסם לראשונה כי הארגון איבד 5,000 פעילים ומנהיגים במערכות "מבול אל-אקצא" ו"אולי אל-באס". קאסם תיאר מציאות של הרס ועקירה בלבנון, לצד אלפי פצועים שספג הארגון בקרבות, והבהיר כי ללא הסכמה ויישום של ההסכמים, לא יושג פתרון לעימות.

נאומו של נעים קאסם מספק הצצה נדירה להודאה של חיזבאללה במחיר הכבד שהוא משלם בחזיתות השונות. קאסם פתח את דבריו בהתייחסות לחיסולי הבכירים בארגון, וציין את סייד אל-האשם לצד מנהיגים נוספים שאיבדו את חייהם.
בהמשך דבריו, פירט קאסם את הנתונים המספריים של הנפגעים בשורות הארגון: "יש לנו 5,000 שהידים במערכת 'מבול אל-אקצא' ובמערכת 'אולי אל-באס'. 13,000 פצועים כתוצאה מהקרבות הללו. הרס. עקירה". לדברי קאסם, הארגון רואה בנפגעים הרבים ובהרס התשתיות בלבנון חלק הכרחי מהמערכה: "כל זה הוקרב כדי לעצור את התוקפנות".

הדברים נאמרו במהלך אירוע הנצחה למוחמד סעיד יזדי, שם הדגיש קאסם את עמדת הארגון בנוגע להסדר עתידי. בכיתובים שנלוו לנאומו הובהר כי חיזבאללה רואה ביישום ההסכמים תנאי הכרחי לכל פתרון: "לא יהיה פתרון ללא הסכמה וללא יישום ההסכם, ואנו נממש את האינטרס שלנו בהסכמה בינינו".
הנאום של קאסם מגיע לאחר תקופה של לחימה אינטנסיבית תחת המבצעים אותם מכנה הארגון "מבול אל-אקצא" ו"אולי אל-באס". במהלך תקופה זו, ספג חיזבאללה שורה של חיסולים ממוקדים בדרג הפיקודי הבכיר ביותר, לצד פגיעה קשה במערכים המבצעיים שלו בדרום לבנון וברובע הדאחייה בביירות.

המשמעות של דברי קאסם היא הודאה חסרת תקדים של חיזבאללה בחולשה מבצעית מסוימת ובמחיר דמים כבד, בניגוד לקו ההסברתי הרגיל הממעיט בדיווח על אבדות. קאסם מנסה למסגר את האבדות הללו כ"הקרבה" שנועדה להגן על לבנון, אך במקביל מבהיר כי הארגון זקוק ליישום הסכמים כדי לייצב את המצב.
