פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד קטין כבן 15 בגין רצח ימנו בנימין זלקה ז"ל, בן ה-20, בליל יום העצמאות בפתח תקווה. כתב אישום נוסף הוגש נגד 15 קטינים נוספים, רובם בני 14 עד 16, ומייחס להם עבירה של חבלה בכוונה מחמירה, שעונשה עד 20 שנות מאסר. חלק מהקטינים הואשמו גם בעבירות נוספות, בהן איומים, שיבוש מהלכי משפט, השמדת ראיה ותקיפה בצוותא של אדם נוסף. הפרקליטות מבקשת לעצור את כל הנאשמים עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום, הקטינים נפגשו לחגיגות יום העצמאות, ובמהלך הערב החלו להתיז תרסיס שלג לעבר מספר בנות. אחת הבנות שרדפו אחריהן נכנסה בריצה לסניף "פיצה האט" כדי לתפוס מחסה, כשהיא מכוסה כולה בתרסיס שלג. שלושה מחברי החבורה נכנסו אחריה, התיזו לעברה תרסיס שלג, ותוך כדי כך לכלכו את רצפת הסניף ואת הדלפק. עובדי המקום, ובהם זלקה ז"ל, העירו להם וביקשו מהם לצאת. זלקה ליווה אותם החוצה, ולאחר יציאתם התפתח ביניהם ויכוח תקיף שכלל קללות. בהמשך הצטרפו לוויכוח הנאשם המרכזי ושאר הנאשמים, בעוד שני עובדים נוספים בסניף ניסו להרגיע את הרוחות.
כעבור כשעתיים התחדש העימות המילולי בין אחד מחברי החבורה לבין זלקה ז"ל, ויתר חברי החבורה התגודדו סביבו. בשלב מסוים אחד מחברי החבורה דחף את זלקה בעוצמה בחזה והפיל אותו ארצה. אז החלה התנפלות אלימה, חברי החבורה תקפו אותו באגרופים, בעטו בו, השליכו על ראשו מיכלי שלג, והטיחו את המיכלים בגבו ובעורפו.

במהלך ההתנפלות, רץ הדוקר לעבר זלקה ז"ל כשהוא מצויד בסכין חדה. לאחר שהבחין כי זלקה הצליח להתנתק לרגע קצר מחברי החבורה, ניגש אליו כשהסכין שלופה ודקר אותו בעוצמה במפשעה. לפי כתב האישום, "ימנו קרס על הרצפה, בעוד חברי החבורה האחרים עטים עליו וממשיכים להכותו בפראות במכות אגרוף ובאמצעות מיכלי שלג", בזמן שניסה להגן על ראשו ולא הצליח להתרומם מהקרקע.
לאחר מכן התפזרה החבורה מהמקום, בזמן שזלקה ז"ל נותר על הקרקע מתבוסס בדמו וגוסס, מבלי שהזעיקו לו עזרה רפואית. הוא פונה לבית החולים בילינסון במצב אנוש, ושם נפטר כעבור יממה.

בבקשות המעצר ציינה הפרקליטות כי מעשי הקטינים, התקיפה בחבורה, בפראות ובברוטליות, ודקירתו של זלקה ז"ל בידי אחד הנאשמים בשל עניין של מה בכך, מלמדים על קור רוח ועל מסוכנות עצומה.
מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "הפרקליטות רואה בחומרה רבה את האירוע ואת תוצאותיו הקשות, ומייחסת למאבק בתופעת האלימות בקרב בני נוער חשיבות עליונה. נגד הקטינים הוגשו לבית המשפט המחוזי כתבי אישום בעבירות חמורות יחד עם בקשות מעצר עד תום ההליכים נגד כולם. מסוכנותם זועקת, לאחר שתקפו בפראות ובאכזריות את זלקה ז"ל והוא נדקר בשל עניין של מה בכך, כאשר רק ביקש לשמור על הסדר במקום עבודתו. בגין עבירת רצח באדישות, לבית המשפט סמכות להטיל על הדוקר עונש מאסר עולם ואילו על שאר הקטינים – עונשי מאסר כבדים ומשמעותיים, ואנו נפעל כמיטב יכולתנו למיצוי הדין עמם".
