פרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו התייחס היום (ראשון) בתוכנית "ישראל הבוקר" עם טל מאיר לדיווחים על פגישה בינו לבין נשיא המדינה יצחק הרצוג שנערכה בתחילת המלחמה. ברדוגו, שאישר את קיום הפגישה, יצא במתקפה חזיתית נגד הנשיא וטען כי מדובר ב"ניסיון לכיפה אדומה" מצד בית הנשיא.

הפגישה המדוברת נערכה כשלושה שבועות לאחר פרוץ מלחמת 'שאגת הארי', בבית פרטי, וזאת לבקשתו החוזרת של הרצוג. "הבקשה לא נענתה בהתחלה במענה חיובי", חשף ברדוגו. "לא הייתה לי שום סיבה שבעולם להיפגש איתו, ויש לי ביקורת חריפה מאוד כלפי הנשיא – שאני לא מתבייש להגיד אותה".
ברדוגו הכחיש מכל וכל את הפרסומים לפיהם נושא החנינה לראש הממשלה עמד במרכז הפגישה. "המסגור הזה של חנינה הוא לחלוטין לא היה שם. אילו זה היה הנושא, לא הייתי מדבר על כך", הבהיר.

"ניסיון לכיפה אדומה"
ברדוגו טען בשידור כי הנשיא ביקש את הפגישה "בלחץ גדול", וכי להערכתו הנשיא או מנכ"ל משרדו, אייל שוויקי, הקליטו את השיחה שנמשכה כשעתיים וחצי. "צר לי שיצחק הרצוג גם הזמין אותי לפגישה, מה שנקרא בעגת הרחוב – חשב לעשות לי 'כיפה אדומה'", אמר ברדוגו. הוא הוסיף וציין כי "זו לא הפעם הראשונה שיצחק הרצוג אינו דובר אמת".
לטענת ברדוגו, מטרת הפגישה מצד הרצוג הייתה ניסיון לשפר את תדמיתו הציבורית. "הייתה בקשה של הנשיא לדבר עליו בטוב. כל מה שעניין אותו זה איך הוא צריך להצטייר בציבור דרכי", חשף ברדוגו. הוא ציין כי הבהיר לנשיא בפתח הדברים שהוא אינו שליח של איש: "אני בא מטעם עצמי, אין לי מחויבות לאף אחד אלא רק לדרך שאני הולך בה".

בתגובה לדיווחים על פגישה ב"דירת מסתור", הסביר ברדוגו כי הפגישה נערכה בבית פרטי. הסיבה לכך, לדבריו, היא עמדתו העקרונית הקוראת לסגירת בית הנשיא: "אני קורא לסגירתו של בית הנשיא, ולכן אני מעדיף לעשות את הפגישה במקום אחר. הגעתי בגלוי".
לסיום, קרא ברדוגו לנשיא או למנכ"ל משרדו לשחרר את ההקלטה המלאה של המפגש. "אני מציע למקליט שם להוציא את כל השעתיים וחצי של הפגישה הזו. ישמע הציבור וישפוט מה נאמר שם. אני החלטתי באופן שקוף לתת לנשיא המקליט להוציא את ההקלטה".
