המזרחן ד"ר אדי כהן התייחס היום (ראשון) בריאיון לטל מאיר לפיצול שקורע את מחבלי חיזבאללה, וטען כי הלחץ המדיני הגובר מוביל למתח פנימי עז בתוך ארגון הטרור.

לדבריו, בעוד המחבלים בדרום ממשיכים בלחימה, מחבלי חיזבאללה המתגוררים בצפון המדינה, הסופגים את תקיפות חיל האוויר, דורשים לעצור. "הם רחוקים מהמלחמה ולא רוצים את ההתקפות של צה"ל", ציין כהן, "הם אומרים לאנשי הדרום: 'חלאס, תפסיקו, תנו לנו לחיות'".
"חיזבאללה בלחץ. הם נואשים ויעשו הכול כדי לעבוד על הלבנונים, העיקר שיצליחו להגיע להישגים" הסביר כהן והדגיש: "בפעם הראשונה מזהים פיצול בתוך הארגון, יש כאלה שלא רוצים להמשיך במערכה ומודים שנגרם מספיק נזק, לעומת החלק השני בדרום שרוצה להמשיך".

במהלך הריאיון הרחיב כהן על הניסיונות של ארגון הטרור לייצר "תמונת ניצחון" מדומה מול הביקורת הפנימית בלבנון. הוא ציטט את חבר הפרלמנט של חיזבאללה, מוחמד פדלאללה, שטען כי לולא ארגון הטרור, צה"ל כבר היה כובש את ביירות.
"כל הלבנונים שואלים אותם: 'מה עשיתם? הבאתם לנו את הכיבוש, הגרתם אותנו, אנחנו ברחוב', אז הם נואשים להישג", הסביר כהן והוסיף: "זו המנטליות שלהם, לחפש הישגים אפילו אם זה לא הגיוני, רק כדי לעבוד על הלבנונים. זה בדיוק כמו שחמאס אומר 'נשאר לנו עוד לוחם אחד – משמע ניצחנו'".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
