בעקבות חילופי האש במרחב מצר הורמוז: חשבון X המזוהה עם חיל הים של משמרות המהפכה שיגר הלילה (בין שבת לראשון) איום חריג לעבר ארצות הברית, והבהיר כי "כל תוקפנות נגד מכליות הנפט וכלי השיט המסחריים של איראן תוביל לתגובה קשה נגד מרכזים אמריקניים באזור וספינות האויב".

האירועים החלו כאשר שלוש משחתות אמריקאיות ניסו לעבור במצר הורמוז, כחלק מהמאמץ האמריקאי לשבור את החסימה הימית האיראנית. לפי פיקוד המרכז של ארה"ב, כוחות איראניים תקפו את האוניות באמצעות טילים, כטב"מים וסירות מהירות. המשחתות האמריקאיות השיבו באש קטלנית והשמידו את מקורות הירי.
כזכור, בסוף השבוע שעבר, הנשיא טראמפ פרסם ציוץ בנושא והציג את הפעולה כהצלחה אמריקנית: "שלוש משחתות אמריקאיות ברמה עולמית הרגע חצו בהצלחה רבה את מצר הורמוז, תחת אש. לא נגרם להן שום נזק, אבל נזק רב נגרם לתוקפים האיראנים".

מהצד השני, בטהרן הציגו תמונה של פגיעה בריבונות. הפיקוד הצבאי האיראני האשים את ארה"ב בתקיפת מכלית נפט איראנית ובביצוע הפצצות אוויריות על אזורים אזרחיים באי קשם ובערים בנדר ח'מיר וסיריק. דובר צבאי איראני הצהיר: "ארה"ב ובעלות בריתה חייבות לדעת שאיראן תגיב בכוח וללא היסוס לכל מעשה תוקפנות. התקיפות שלנו הסבו נזק משמעותי".
