במהלך שיעורו השבועי פנה הערב (מוצאי שבת קודש), מרן הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, בקריאה פומבית לציבור בישראל ובתפוצות לחזק את שמירת השבת, על רקע הצהרתו החריגה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא.

דבריו של הרב מגיעים לאחר שהבית הלבן פרסם השבוע הכרזה רשמית לרגל "חודש המורשת היהודית-אמריקאית" ושנת ה-250 לארצות הברית, שבה הביע טראמפ הערכה עמוקה למסורת היהודית וקרא לאזרחי ארצות הברית לכבד את יום השבת ולייחד אותו למנוחה.

הראשון לציון קישר בין ההצהרה האמריקאית לבין השבת הקרובה – שבת פרשת במדבר, המכונה "שבת כלה", בשל היותה השבת המקדימה את חג מתן תורה. בדבריו הזכיר את מאמר חז"ל: "אם ישראל משמרים שתי שבתות – מיד נגאלים". במהלך השיעור הפנה הרב קריאה ישירה לראש הממשלה ולנשיא המדינה להצטרף לקריאה של טראמפ ולעודד שמירת שבת בישראל. "אני קודם כל מצפה ואני קורא לנשיא המדינה ולראש הממשלה של המדינה היהודית שיצטרפו לקריאה של נשיא ארצות הברית, לכל הפחות כאן בארץ ישראל", אמר.

עוד פנה הרב ליהודים ברחבי העולם וקרא להתאחד סביב שמירת "שבת כלה" הקרובה. "כמה זה חשוב שכולנו נתאחד סביב שבת קודש. אם אדם לא יהודי כל כך מכבד את הדת שלנו וקורא גם ללא יהודים לנוח בשבת, על אחת כמה וכמה אנחנו היהודים שיש לנו תורה, יש לנו את המסורת שלנו ויש לנו את המתנה היקרה שנקראת שבת קודש", אמר. את דבריו חתם בקריאה לאחדות ולחיזוק הזהות היהודית: "כמה זה חשוב שכולם יתאחדו סביב שמירת שבת, ובזכות זה נזכה לגאולה השלמה במהרה".
