עיתון ה"וול סטריט ג'רנל" דיווח הערב (מוצא"ש) כי ישראל הקימה מוצב צבאי חשאי במדבר העיראקי כדי לתמוך במערכה האווירית שלה נגד איראן, ושיגרה תקיפות אוויריות נגד כוחות עיראקיים שכמעט חשפו אותו בשלב מוקדם של המלחמה, כך מסרו לעיתון גורמים המעורים בנושא, בהם פקידים אמריקאים.

על פי הדיווח, ישראל בנתה את המתקן, ששיכן כוחות מיוחדים ושימש כמרכז לוגיסטי עבור חיל האוויר הישראלי, רגע לפני תחילת המלחמה ובידיעת ארה"ב, כך לפי אותם גורמים.
צוותי חיפוש והצלה הוצבו שם למקרה שטייסים ישראלים יופלו. עד כה, איש לא הופל. כאשר מטוס F-15 אמריקני הופל ליד אספהאן, ישראל הציעה סיוע, אך כוחות ארה"ב ניהלו את חילוץ שני אנשי הצוות בעצמם, כך אמר אחד המקורות. ישראל ביצעה תקיפות אוויריות כדי לסייע באבטחת המבצע.

העיתון האמריקאי הוסיף כי הבסיס הישראלי כמעט נחשף בתחילת מרץ. כלי תקשורת רשמיים בעיראק דיווחו כי רועה צאן מקומי דיווח על פעילות צבאית חריגה באזור, כולל טיסות מסוקים, והצבא העיראקי שלח כוחות לחקור – ישראל הרחיקה אותם באמצעות תקיפות אוויריות, כך לפי אחד הגורמים המעורבים.
בדיווח נאמר כי צה"ל סירב להגיב לפרסום, כאשר הממשלה העיראקית גינתה בזמנו את התקיפה שבה נהרג חייל עיראקי. דובר ממשלת עיראק סירב להוסיף בתגובה על האירוע או בשאלה האם הממשלה ידעה על קיומו של הבסיס הישראלי.
