שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, חזר במהלך השבת על ביקורתו כלפי מדיניות ארה"ב. במהלך שיחת טלפון עם מקבילו הטורקי, האקאן פידן, הצהיר עראקצ'י כי "הגישה האמריקנית ההרסנית מחבלת בנתיב הדיפלומטי".

עראקצ'י ציין עוד כי "ההסלמה האחרונה מצד כוחות ארה"ב בקרבת מצר הורמוז, והפעולות הרבות שבוצעו תוך הפרת הפסקת האש, הגבירו את הספקות לגבי כוונות הצד האמריקני ורצינותו במסלול הדיפלומטי", כך על פי התקשורת האיראנית.
בהצהרה שפורסמה בחשבון ה-X שלו טען השר האיראני כי "בכל פעם שמוצע פתרון דיפלומטי – אמריקה יוצאת להרפתקה צבאית פזיזה". זאת כמובן מבלי להזכיר את שיגור הטילים והכטב"מים האיראני לעבר איחוד האמירויות עוד לפני שארה"ב תקפה בבנדר עבאס.

דברים אלו נאמרים בעוד טהרן צפויה למסור הלילה, לאחר שלא עשתה זאת במלך השבת, את תשובתה להצעה האמריקאית שאמורה להביא לסיום סופי של המלחמה. על פי הדיווחים, סוגיות מורכבות יותר הנוגעות לתיק הגרעין האיראני יידונו בשלבים מאוחרים יותר.
בעוד שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע אופטימיות ביומיים האחרונים לגבי הגעה להסכם, טראמפ אישר שלשום כי למרות העימות שהתרחש, הפסקת האש עדיין שרירה וקיימת. פקיסטן, הממלאת תפקיד מרכזי בתיווך בין המדינות, הביעה אופטימיות זהירה לגבי הגעה להפסקת אש קבועה, אם כי מקורות דיפלומטיים אישרו כי מספר תיקים וסוגיות נותרו ללא פתרון, והדגישו כי נתיב המשא ומתן עודנו מפרך.
