שני מקורות בחמאס מסרו היום (שישי) לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי הנהגת ארגון הטרור בוחנת את האופציה להשעות זמנית את המשא ומתן, לאור מה שאחד המקורות תיאר כ"חוסר רצינות מצד ישראל". המקורות, שמתגוררים בחו"ל, אישרו כי "ארגון הטרור טרם קיבל החלטה סופית להשעות את המשא ומתן", אך אחד מהם ציין כי "האופציה מונחת כעת בחוזקה על השולחן".

בהצהרות נפרדות דחו השני המקורות את הטענה כי בחינת השעיית המשא ומתן היא תגובה לחיסול בנו של חליל אל-חיה בלבד. מקורות בקרב ארגוני הטרור השונים ברצועה הסבירו כי "בכל מקרה, הריגת בנו של אל-חיה תשעה אוטומטית את המשא ומתן בשל תקופת האבל, המוערכת בשלושה ימים לפחות".
בדומה לריאיון שסיפר מוסא אבו-מרזוק בקטאר, מקור בחמאס בתוך עזה האשים את שליח המועצה לשלום ב"התיישרות עם התנאים הישראליים במקום להיות ניטרלי", ואמר: "מה שמשלחת המשא ומתן שמעה ממלאדנוב (שליח המועצה) או מבכירים אמריקאים לגבי 'אופטימיות', יצר ציפייה שהם יחייבו את ישראל או יביאו תשובות חיוביות ממנה – אך זה לא קרה".
