פרסום ראשון: חבר המועצה הארצית בלשכת עורכי הדין, עו"ד חוסיין ח'אלדי, התייחס בקבוצת ווטסאפ של הלשכה לטענות של עו"ד יצחק נטוביץ' המזוהה עם הימין, לפיהם הלשכה לא מגנה או מביעה את עמדתה בעוולות שמתרחשות לאנשי ימין, כגון: "התעללות המשטרה והשב"כ בתושבי יו"ש", "חקירות הבלתי חוקיות של אנשי ימין", וגם "השלכת אנשי ימין כמו אוריך למרתפי השב"כ".
במקום לדון בדברים באופן מכבד, ח'אלדי בחר להשיב באופן הבא: "החבר'ה שלך בגדו במדינה, הלשכה לא נזעקת לעזרת בוגדים". דבריו אלו של ח'אלדי עשויים להתפרש כאילו בכלל המקרים שהוזכרו על ידי נטוביץ' מדובר ב"בגידה במדינה", מבלי לציין אפילו למי התכוון. רק בהמשך, במענה לפניית C14, טען כי לא התכוון לכל אנשי הימין אלא רק לאנשי לשכתו של נתניהו.

האירוע החל לאחר שהמועצה הארצית וראש הלשכה פרסמו גינוי רשמי ותקיף לאירוע שבו הותקף פרקליט מהחברה הערבית על ידי שוטרים. חבר המועצה נטוביץ' הצטרף לגינוי, אך ביקש להפנות את הזרקור גם למקרים דומים שבהם הנפגעים הם אנשי ימין. נטוביץ' כתב כי הוא מצפה מהלשכה להזדעק ולדרוש חקירה גם כאשר מדובר באלימות משטרתית נגד תושבי יו"ש ומפגיני ימין – מקרים שלטענתו הלשכה מתעלמת מהם באופן עקבי.
יצוין כי לשכת עורכי הדין היא גוף סטטוטורי שאמור לייצג את כלל עורכי הדין ולשמור על כבוד המקצוע וזכויות האדם. אמירה לפיה הלשכה "לא נזעקת לעזרת בוגדים", כשמדובר בוויכוח על עמדה פוליטית, היא הפרה בוטה של חובה זו.
מעו"ד ח'אלדה נמסר: "אני מכבד אנשים מכל הקשת הפוליטית ויש לי חברים מכל הקשת הפוליטית. אין לי עניין בימין ושמאל. בסה"כ חבר מועצה שרצה שנגנה חקירות אנשים שנחשדו בעבירות בטחון וכתבתי שאנו לא נגן על בוגדים ואגב בלי קשר אם זה ימין או כל בוגד אחר".
