בעקבות החיסול בביירות, במערכת הביטחון מעריכים היום (שישי) כי חיזבאללה ינסה להוציא לפועל פעולת נקמה בדמות ירי רקטי רחב היקף שיכוון אל מעבר ליישובי קו העימות, כאשר עד כה זוהו שני שיגורים אזר גרמו להפעלת אזעקות באזורים נרחבים בגליל ובקו העימות. כתבנו לענייני צבא הלל ביטון רוזן פרסם כי בישראל נערכים להגיב באופן משמעותי למהלך.

צה"ל נמצא בשעות אלו בדריכות שיא לאורך כל גזרת הצפון, זאת בעקבות ההערכות כי חיזבאללה ינסה להגיב על החיסול בביירות באמצעות ירי לעומק ישראל. הכוחות נערכים לאפשרות של ירי תלול מסלול הממוקד לאזורים שאינם בקו האש המיידי, כאשר הציבור נקרא לגלות עירנות מוגברת ולהישמע להנחיות פיקוד העורף.
ההערכה בישראל לגבי כוונות חיזבאללה מתבססת על ניתוח התגובות ההיסטוריות של הארגון לחיסולים של דמויות מפתח. הפעם, נראה כי הארגון מתכנן לשבור את הכלים ולכוון את האש אל מעבר ליישובים הסמוכים לגבול.

במרום הגליל הפיצו הודעה לתושבים: "בהתאם להערכת המצב, צה"ל נערך לאפשרות של ירי משטח לבנון במיקוד לאזור הצפון, זאת ברקע ההתפתחויות האחרונות. צה"ל מדגיש כי בשלב זה יש לגלות עירנות, לנהוג באחריות ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. נכון לכרגע אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. במידה ויחולו שינויים, הציבור יעודכן בהתאם".
אחד האתגרים המרכזיים ביומיים האחרונים הוא השימוש המסיבי של חיזבאללה ברחפני נפץ. מדובר בכלים קטנים, זולים וקשים ליירוט, שהפכו לאמצעי הלחימה המועדף על הארגון לביצוע הפרות של הפסקת האש. מוקדם יותר היום, רחפן נפץ שנפל בשטח ישראל גרם לפציעתו הקשה של לוחם צה"ל ולפציעה בינונית של לוחם נוסף. באירוע אחר בדרום לבנון, נפצע לוחם שלישי באורח בינוני מפיצוץ רחפן בסמוך לכוח שפעל במרחב.

בנוסף לרחפנים, הארגון ממשיך בשיגור פצצות מרגמה ורקטות לעבר הכוחות. חיל האוויר הצליח ליירט את אחד השיגורים בשעות האחרונות, אולם הלחץ המבצעי על הלוחמים בשטח נמשך, ככל שהארגון מנסה לייצר "משוואת תגובה" חדשה מול חופש הפעולה של חיל האוויר.
מוקדם יותר השבוע, חוסל מפקד בכוח רדואן של חיזבאללה בתקיפה אווירית בביירות. מדובר בתקיפה הישראלית הראשונה על בירת לבנון מאז הסכם הפסקת האש שנחתם בחודש הקודם.

במקביל, צה"ל חושף נתונים מסכמים על הפעילות המבצעית בלבנון, לפיהם חוסלו למעלה מ-220 מחבלים ומפקדים בארגון הטרור חיזבאללה מאז תחילת הבנות הפסקת האש. על פי הדיווח, המאמץ המבצעי הואץ משמעותית במהלך השבוע האחרון, במהלכו חוסלו יותר מ-85 מחבלים והותקפו למעלה מ-180 תשתיות צבאיות, כולל מפקדות ומשגרים טעונים, ברחבי דרום לבנון.
הפעילות הצבאית התמקדה בשבוע האחרון בסיכול ממוקד של מפקדים בכירים שהיוו איום מיידי על כוחות צה"ל ואזרחי ישראל. לצד חיסולו הדרמטי של מפקד יחידת 'כוח רדואן' בדאחייה, צה"ל אישר כי חוסלו מחבלים מרכזיים נוספים בשורות הארגון: מחמד עלי בזי – מפקד מחלקת המודיעין של יחידת 'נצר' בשנים האחרונות, וחסין חסן רומאני – האחראי על מערך ההגנה האווירית בחיזבאללה.

מפקדים אלו היו מעורבים ישירות בקידום והוצאה לפועל של מתווי טרור נגד ישראל. במקביל לסיכולים הממוקדים, פעל חיל האוויר בשיתוף הכוחות הלוחמים להשמדת יכולות הירי של הארגון. מתחילת השבוע הותקפו יותר מ-180 מטרות, בהן מחסני אמצעי לחימה ומשגרים שהיו מוכנים לשיגור מיידי לעבר שטח ישראל.
