כוחות המילואים של צוות הקרב החטיבתי 12 השלימו הבוקר (שישי) את משימתם בדרום רצועת עזה לאחר חודשים של פעילות עצימה לטיהור המרחב. במהלך הפעילות, השמידו הכוחות בשיתוף יחידת יהל"ם שמונה תוואים תת-קרקעיים באורך כולל של יותר משניים וחצי קילומטרים. המבצע התמקד ברשתות תשתיות הטרור של מזרח רפיח, שם אותרו וחוסלו מחבלים ששהו במעמקי האדמה.
הפעילות ההנדסית והמבצעית של חטיבת הנגב תחת פיקוד אוגדת עזה הגיעה לשיאה עם השמדת רשת מנהרות מרכזית במזרח רפיח. לפי הודעת הצבא, מחבלי חמאס ששהו בתוואים אלו בחודשים האחרונים חוסלו במהלך פעילות הנדסית יזומה של הכוחות בתוך התוואי התת-קרקעי.

עם השלמת המשימה, מסיימים לוחמי המילואים את סבב הפעילות השביעי שלהם מאז פרוץ הקרבות. את האחריות על הגזרה יקבלו כוחות צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים, שימשיכו את הפעילות המבצעית בדרום הרצועה.

המבצע של חטיבה 12 הוא חלק ממאמץ מתמשך של פיקוד הדרום לפירוק יכולות הטרור התת-קרקעיות של חמאס, בדגש על אזור רפיח שנחשב לאחד המעוזים האחרונים של הארגון. אורך התוואים שהושמדו -מעל 2.5 ק"מ – מעיד על היקף ההשקעה של חמאס בתשתיות אלו.

פגיעה בהן משתקת את יכולת הפיקוד והשליטה של הארגון במזרח העיר. המחבלים חוסלו במהלך השמדת התוואים דבר שמצביע על עבודה מודיעינית והנדסית מדויקת המאפשרת פגיעה באויב ללא צורך בכניסה פיזית מסוכנת לכל מנהרה.
השלמת המשימה מתבצעת תחת מתווה הפסקת האש, אך פריסת הכוחות החדשה מוכיחה כי צה"ל פועל לשימור ההישגים המבצעיים ומוכנות לתגובה מהירה לכל הפרה של השקט.
