ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיע השבוע לביקור נדיר בביתו של הרב דוב ליאור, הנמצא בתקופת החלמה, כדי לבשר לו על פריצת הדרך בהתיישבות: "באתי להודיע שקיימנו את השבועה". במהלך המפגש הציג דגן לרב את תוכניות העבודה להקמת עשרות יישובים חדשים בצפון השומרון, מהלך שצפוי להגדיל פי 20 את מספר התושבים היהודים באזור. המפגש ננעל בהענקת מזכרת סמלית – אבן ממצודת שא-נור עליה נחרטו המילים "מציב גבול אלמנה".

המפגש בין השניים הציף זיכרונות טעונים מיום הגירוש בשנת תשס"ה. דגן הזכיר לרב ליאור את הרגע שבו עמדו יחד על גג המצודה בשא-נור, שם ביצע לו הרב את טקס הקריעה המסורתי. "ראינו יחד את חילול השם, כשהערבים הניפו דגלי אש"ף וחיזבאללה ורקדו", שיחזר דגן. "הוצאת מספרים, עשית לי קריעה בחולצה ואמרת לברך 'ברוך דיין האמת'. באותו רגע נשבענו שנחזור, ובזכות הרוח שנתת לנו לא הפסקנו להאמין".
דגן הציג לרב את תוכנית המתאר המעודכנת של המועצה, הכוללת תנופת בנייה חסרת תקדים: "מהיום של הגירוש ליווית אותנו כל השנים. לא היית רק הרב שלנו, היית שותף ומוביל בחזרה לצפון השומרון. בחודשים הקרובים אנחנו נעלה לקרקע עוד יישובים. הרסו ארבעה יישובים, ואנחנו נבנה עשרות יישובים חדשים. יהיו פי 20 יותר יהודים בצפון השומרון בעזרת השם".

הרב ליאור, שהתרגש מהדברים ומהמפות שהוצגו בפניו, בירך את דגן על הובלת המהלך: "אשריך שזכית להגיע לשעה כזאת, שאתה זוכה עכשיו לחדש את הבניין הזה ולהתרחב. אלו שהאמינו נותרו עם אמונתם וכעת אמונתם מתקיימת בשטח. אני מוצא לנכון לשגר ברכת הצלחה לכל החלוצים שהתעוררו ליישב את צפון השומרון – שזה יהיה מסע לאומי".
